معاون وزیر اقتصاد گفت: در حال حاضر بانک عامل حوزه مسکن در حال کار روی طرح وام اجاره مسکن است و به احتمال زیاد سود ۱۸ درصدی را اعمال خواهد کرد.

تهران هوم پیج

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، محمدعلی دهقان دهنوی در مورد طرح وام اجاره مسکن اظهار داشت: بانک مرکزی با طرح وزارت امور اقتصادی و دارایی برای وام اجاره موافقت نکرده و در حال حاضر بانک عامل حوزه مسکن، در حال کار روی این طرح است و به احتمال زیاد هم، نرخ سود ۱۸ درصدی را اعمال خواهد کرد.

معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به این سوال که سود ۱۸ درصدی برای مستاجران زیاد نیست، تصریح کرد: به هر حال «کاچی به از هیچی است» و می دانیم که به مستاجران فشار وارد می‌شود، اما در شرایط فعلی طرح خوبی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر نرخ تبدیل رهن به اجاره،  بین ۳۰ تا ۳۶ درصد است؛ به این معنا که هر یک میلیون تومان، ۳۰ هزار تومان بوده و در مجموع یک سال، برای مستاجران ۳۶۰ هزار تومان تمام می‌شود؛ پس اگر مستاجر وام ۱۸ درصد به صورت سالانه بگیرد، بهتر از پرداخت اجاره با نرخ ۳۶ درصد است.

دهقان دهنوی تاکید کرد: اگر این وام قرض الحسنه بود و منابع ارزان قیمت پیدا می کردیم، طرح بسیار خوبی می‌شد؛ اما با توجه به اینکه منابع نداشتیم و می خواستیم از بازار این منابع را تامین کنیم؛ راهی جز این نبود که نرخ ۱۸ و یا حتی بیشتر بر آن اعمال شود.

کد خبر 480422

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نام محفوظ CA ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
    0 0
    وام اجاره مسکن؟!!! یعنی آنقدر گران است که حتی برای پرداخت اجاره باید وام گرفت! این کشور به چه سمتی می رود؟! آیا می خواهید ایرانی ها، همچون بنگلادشی های فقیر، تنگدست بشوند؟
  • امین ترابی IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
    0 0
    با سلام فیمت سود بانکی خیلی بالا و مقدار وام نیز مناسب خرید نیست. خوب بود اينطور میبود که بانک اعلام میکرد خانه اولیها ۲% قیمت خانه انتخابی رو پیش پرداخت بدن و الباقی رو میتونستن با بهره ۲% وام دریافت کنند. مثل همه کشور های مترقی دنیا ما که ما در منابع هیچی از اونها کمتر نداریم. ممنون