رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان پردیس گفت: ورود فاضلاب به رودخانه سیاه‌رود خطری جدی برای سد ماملو است، با پایان فرصت یک‌ماهه دادستان پردیس، شرکت آبفا در صورت ندادن توضیحات لازم به محاکم قضایی معرفی می‌شود.

فاضلاب

به گزارش همشهری‌ آنلاین به نقل از  تسنیم،عزیز میکائیلی اظهار کرد: اجرایی نشدن سیستم تصفیه‌خانه در بومهن و انتشار بوی نامطبوع و ورود فاضلاب به رودخانه سیاه‌رود خطری جدی برای سد ماملو است.

وی بیان کرد: فاضلاب تصفیه نشده شهرک طلائیه بومهن با بار میکروبی بالا سبب آلودگی رودخانه سیاه‌رود یکی از حوضچه‌های سد ماملو شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان پردیس، استان تهران همچنین افزود: مدت ۵ سال از صدور مجوز تصفیه‌خانه و شبکه جمع‌آوری ‌فاضلاب در بومهن و پردیس می‌گذرد اما تاکنون هیچ‌گونه اقدام عملی انجام‌نشده است.

میکائیلی بیان کرد: با بررسی و گزارش‌های دریافت شده در مورد ساخت تصفیه‌خانه، روند کار به‌کندی پیش می‌رود و پیشرفت فیزیکی نداشته است که این اقدام همت ادارات مربوطه را می‌طلبد.

وی سپس ادامه داد: آلایندگی محیط‌زیست تهدید جدی برای سلامت شهروندان است همان‌گونه که هوای پاک و شهری سالم از مطالبات به‌حق مردم است.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان پردیس بیان کرد: فرصت یک‌ماهه دادستان شهرستان پردیس به آبفای شرق استان تهران برای برطرف کردن مشکل فاضلاب شهرک طلائیه بومهن به پایان رسیده و شرکت آبفا در صورت ندادن توضیحات لازم به محاکم قضایی معرفی خواهد شد.

کد خبر 480297

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تهران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha