مدیران روزنامه ساندی تایمز بریتانیا اِما تاکر را به عنوان نخستین سردبیر روزنامه در بیش از یک قرن اخیر برگزیدند.

اما تاكر سردبير ساندي تايمز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، تاکر از ۲۰۱۳ معاون سردبیر ساندی تایمز است و جانشین مارتین ایونز می‌شود که از هفت سال پیش سردبیر پرفروش‌ترین روزنامه انگلیس بود و حالا قرار است به هیات مدیره شرکت رسانه‌ای تایمز بپیوندد. او در عین حال همچنان به عنوان نویسنده و گزارشگر با ساندی تایمز همکاری خواهد داشت.

نخستین سردبیر زن ساندی تایمز ریچل بیر، برادرزاده زیگفرید ساسون (شاعر ضدجنگ) بود که بین سال‌های ۱۸۹۳ تا ۱۹۰۱ این مسئولیت را بر عهده داشت. حالا پس از ۱۱۹ سال یک زن دیگر سردبیر ساندی تایمز شده است. تاکر کار خود را با روزنامه فایننشال تایمز آغاز کرد و تا مقام سردبیر ویژه‌نامه پایان هفته این روزنامه بالا رفت.

او در ۲۰۰۷ در مقام دبیر به شرکت تایمز پیوست و یک سال بعد دبیر ضمیمه تایمز۲ شد. بعد مسئولیت دبیری تحریریه روزنامه ساندی تایمز را بر عهده گرفت و در ۲۰۱۳ هم معاون ایونز شد که به تازگی به سردبیری روزنامه رسیده بود. ایونز ۶۱ ساله از ۱۹۹۶ به مدت ۱۷ سال معاون سردبیر ساندی تایمز بود.

ساندی تایمز روزنامه‌ای است که یکشنبه هر هفته منتشر می‌شود و خواهر روزنامه تایمز است. شمارگان این روزنامه در دسامبر ۲۰۱۹ حدود ۶۴۹ هزار بود که ۹ درصد کمتر از شمارگان سال گذشته است. تایمز که از دوشنبه تا شنبه منتشر می‌شود، ۳۷۰ هزار شمارگان دارد و مجموع مشترکان این دو روزنامه ۵۵۰ هزار است.

کد خبر 480196

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha