احمدی‌نژادی‌ها کجا هستند؟ آیا آن چهره‌هایی که حضورشان در انتخابات تحت عنوان وزرا و یاران سابق رئیس سابق دولت مطرح شده، همان احمدی‌نژادی‌ها هستند؟ شنیده‌های سایت دیده‌بان دولت حاکی از آن است که یاران سابق احمدی‌نژاد لیست جداگانه‌ای از ائتلاف اصولگرایان خواهند داد.

مشایی بقایی احمدی‌نژاد

به گزارش همشهری آنلاین، روزنامه شرق نوشت: «گفته شده که در حلقه تصمیم‌گیر این فهرست انتخاباتی افرادی همچون علی نیکزاد، محمدصابر شاهنوش، شمس‌الدین حسینی و برخی دیگر از چهره‌های اصولگرای نزدیک به دولت سابق حضور دارند. گفته شده که قرار است هم‌زمان با رونمایی لیست، برنامه جامع اقتصادی این تیم نیز با شعار «بهار خدمت نزدیک است» رونمایی شود. اما آیا این چهره‌ها را می‌توان تحت‌ عنوان «احمدی‌نژادی‌ها» دسته‌بندی کرد؟ یا احمدی‌نژادی‌ها چراغ خاموش در حال حرکت به سمت انتخابات‌اند؟ پیش‌تر، گمانه‌زنی‌ها حاکی از این بود که بهاری‌ها و یاران وفادارمانده به احمدی‌نژاد، قصد ائتلاف با هیچ‌کدام از جناح‌های سیاسی را ندارند و در تلاش هستند برای برخی حوزه‌های انتخابیه به‌جز تهران کاندیدا معرفی کنند. به‌ طوری‌ که گفته می‌شد در برنامه‌ریزی‌هایشان برای رأی‌آوری بیشتر روی شهرهای کوچک برنامه‌ریزی می‌کنند. عباس امیری‌فر، دراین‌باره به خبرآنلاین گفته بود: «بدون شک احمدی‌نژادی‌ها در این انتخابات حاضر می‌شوند که این حضور می‌تواند هم در قالب حلقه محدود نزدیکانش باشد و هم در قالب قراردادن چهره‌های سفید در یک لیست انتخاباتی تحت حمایت احمدی‌نژاد.»

در غیبت دو یار اصلی احمدی‌نژاد یعنی مشایی و بقایی، عبدالرضا داوری، مشاور احمدی‌نژاد هم برای انتخابات نامزد مجلس شده بود؛ اگر چه صلاحیتش رد شد. البته تا یکی، دو ماه پیش شایعه شده بود که خود احمدی‌نژاد هم قصد نامزدی در انتخابات مجلس را دارد که البته این اتفاق نیفتاد. البته این از هوشمندی او بود؛ در صورتی‌ که صلاحیت رئیس سابق دولت برای دومین بار رد می‌شد او عملا حتی برای ۱۴۰۰ هم به یک مهره سوخته بدل می‌شد. اتفاقی که محمود احمدی‌نژاد دوست ندارد؛ چراکه هنوز به صندلی پاستور می‌اندیشد.

در میان چهره‌هایی که برای انتخابات ثبت‌ نام کرده‌اند و بیشتر آنها هم تأیید صلاحیت شده‌اند، از افرادی چون محمد سلیمانی، علی نیکزاد، فریدون عباسی یا سیدمهدی هاشمی و احمدی‌بیغش که نزدیک به پایداری‌ها هستند، یا حاجی‌بابایی، خلیلیان، زریبافان، محمد حسینی، میرتاج‌الدینی، محمدمهدی زاهدی، محمد عباسی و... که در کنار جمنا و شورای ائتلاف حرکت می‌کنند یا مصری که همراه با اصولگرایان سنتی است، از چهره‌هایی مانند رضا تقی‌پور، سیدشمس‌الدین حسینی، علی نیکزاد، محمود بهمنی، فریدون عباسی، محمدحسن طریقت‌منفرد، صادق خلیلیان و فاطمه جوادی تحت عنوان چهره‌های احمدی‌نژادی یاد می‌شود. آذرماه هم لیستی از برخی شخصیت‌های سیاسی، مذهبی، دانشگاهی و رسانه‌ای با عنوان «لیست مردمی پویش گام دوم دعوت جوانان انقلابی از نیروهای متخصص ولایی برای حضور در انتخابات مجلس یازدهم» منتشر شد. در این لیست عمدتا نام مدیران ارشد و میانی شش سال نخست دولت محمود احمدی‌نژاد و برخی چهره‌های فرهنگی و رسانه‌ای اصولگرا به چشم می‌خورد.

با این‌ حال نزدیکان احمدی‌نژاد نه‌تنها اعتقاد ندارند که این چهره‌های اصولگرا به احمدی‌نژاد نزدیک‌اند بلکه صدور فهرستی منتسب به جریان احمدی‌نژاد را صرفا گمانه‌زنی رسانه‌ای می‌دانند. وحید هروآبادی، فعال سیاسی نزدیک به جریان بهار، به ایلنا گفته است: «انتشار لیستی تحت عنوان «بهار خدمت» فقط گمانه‌زنی رسانه‌هاست، آقای احمدی‌نژاد اگر موضعی داشته باشد، خودش اعلام خواهد کرد و دوستان ما در جریان بهار در حال‌ حاضر هیچ فعالیتی در راستای این که لیست منتشر کنند، ندارند.

هروآبادی در پاسخ به سؤالی درباره این که گفته شده است افراد حاضر در این لیست از اعضای کابینه، چهره‌های اقتصادی و جوانان عدالت‌خواه خواهند بود، گفته است: «عملکرد برخی از اینها هیچ ارتباطی با عدالتخواهی ندارد، این که با گرای نهادهای ذی‌ربط و یکسری قبض، فاکتور، فیش و سند را که مخفی است و دست هیچ‌کس نیست بزرگ کرده و موج رسانه‌ای ایجاد کنید تا یک عده به منافعشان برسند، اسمش عدالتخواهی نیست. آن نهاد بعد که کارشان تمام شد، این افراد را کنار خواهد گذاشت.»

او گفته است اگر در میان اسامی، وزرا و اعضای کابینه دولت آقای احمدی‌نژاد هستند، به‌راحتی می‌توانید حدس بزنید که این لیست هیچ ارتباطی با جریان بهار ندارد و این را خودشان هم بارها اثبات کرده‌اند. این چهره نزدیک به احمدی‌نژاد با اشاره به این که وزرای دولت دهم در روزهای سخت به‌ جای این که از آقای مشایی و آقای بقایی دفاع کنند، پنهان شدند و سکوت کردند، گفته است:« حتی ۴۳ نفر از آنها هم بیانیه دادند و اعلام برائت کردند، بنابراین هیچ ارتباطی میان آنها و جریان بهار نیست. منتها در شرایط کنونی چون در نظرسنجی‌ها اقبال مردم به آقای احمدی‌نژاد نسبت به سایر جناح‌های سیاسی بیشتر است، می‌خواهند سوءاستفاده کنند.»

او گفته است که برخی از این افراد بعد از سال ۹۲ هم مناصب اقتصادی گرفتند بنابراین اکنون درست نیست که از نام احمدی‌نژاد سوءاستفاده کرده و بخواهند به نام جریان بهار فعالیت سیاسی انجام دهند. آنها این کار را می‌کنند تا اگر شکست خوردند، بگویند احمدی‌نژاد شکست خورد و اگر هم پیروز شدند، دیگر کاری به احمدی‌نژاد ندارد.»

سخن هروآبادی تا حدی ممکن است درست باشد، چون فهرست منتسب به احمدی‌نژادی‌ها چهره‌های زیادی کم دارد، افرادی مانند غلامحسین الهام، مرتضی تمدن، احمد جوانفکر، هاشمی‌ثمره، برادران دانشجو و... .»

کد خبر 480130

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جانباز IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۴
    11 39
    به خدا خیلی .. و پوست کلفته احمدی نژاد آخه بجز ضرر چیزی نداشته
  • هم فکر IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۴
    20 49
    احمدی نزادی همان میلیون ها هم وطنی هستند که در زمان ی معیشت خوشی داشتند خدا مورد رحمت و نعمت حقیقت گویی و عزت نفس قرارتان دهد
    • محسن IR ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
      1 0
      ضرر امثال توی احمقه که چش کورتون رو بر ابادانی و پیش فت دوران دکتر احمدی نژاد بستین
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۴
    64 11
    آزموده را آزمودن خطاست.
  • امین TR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۴
    1 4
    رای به احمدی نژادی ها، خیانت به خون شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی است. به جرات میتوانم بگویم که رای به فرقه احمدی نژادی ها، خیانت به خون شهید حاج قاسم سلیمانی و تمامی شهداء مقاومت و مبارزه با تروریست میباشد. هنوز ملت نتوانسته اند زیر بار مشکلات اقتصادی که فرقه احمدی نژاد برای آنها بوجود آورده اند، قد راست کنند.
  • ناشناس IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۴
    11 15
    احمدی نژاد فقط خدمت به مردم میکنه این همه کینه واسه چیه ؟
  • IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۴
    30 3
    درود بر احمدی نژاد
  • IR ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۴
    10 0
    احمدی پاینده باد
  • IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۴
    11 0
    عملکرد احمدی نژاد خیلی خوب بود. ولی الان نمدانم چرا تفکر احمدی نژاد تحت اطرافیانش مشایی قرارگرفته .احمدی نژاد ساده زیست و مردمی بود وهست
  • محمد IR ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
    10 0
    مرد فقط احمدی نژاد
  • ایران IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
    8 0
    کسانی خواب ندارند که هنوزم از وجود و حضور صمیمانه وی با مردم در وحشت هستند
  • IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
    1 0
    احمدی نژاد نامش در تاریخ می درخشد.مردی با قامتی کوتاه ولی رستم زمان
  • امیر حسینی IR ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
    2 0
    ضرری احمدی نژاد و یارانش به ایران وارد کردن ۵۰سال دیگر جبران نمیشود ۷۰۰ملیارد دلار توسط دولت پاک دست بر باد رفت
  • IR ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
    0 3
    برنج ده هزار تومانی ،در زمان اقای احمدی نژاد ۵۰ هزار تومان شد ،تورمی که گروه ایشان ایجاد کردند تا ده سال دیگر هم تاثیر بد خودش رو خواهد داشت ،با پول بدون پشتوانه پدر ملت رو دراوردن اینا ،حالا تفکرشان بماند که چقدر منحرف هستند ،کمی تحقیق حتما لازم هست برای دوستان ،بدون افراط وتفریط ،یا علی
  • IR ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
    1 0
    عکس کاملا فتوشاپه 1- رنگ استین مشایی به کتش نمی خورد (تیره تر است ) 2- طرز ایستادن مشاعی به طرز دتستش اصلا نمی خورد بجای گول زدن ما بدانید مخاطبان شما کارهای جدیتان را واقعی نخواهند دانست
  • حسین IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
    1 0
    ساخت وسازی که دوره احمدی نژاد شد در هیچ یک از ادوار ریاست جمهور های سابق و بعد از وی انجام نشد . و خدمتی که به مستاجرین و کم درامدها کرد با ساخت مسکن مهر و یا با دادن یارانه به مردم . .