دوشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۶:۳۸
۰ نفر

گروه اجتماعی: وعده‌های وزیر آموزش و پرورش مبنی بر پرداخت مطالبات تا پایان سال ۸۶ عملی نشد و طلسم پرداخت مطالبات فرهنگیان همچنان به قوت خود باقی است.

درصورت تامین اعتبار، امسال مطالبات فرهنگیان پرداخت می‌شود، این جمله‌ای است که فرهنگیان در چند سال اخیر بارها آن را از زبان مسئولان شنیده‌اند و با معنی و مفهوم آن آشنا هستند.

« تمام مطالبات فرهنگیان در بهمن ماه پرداخت می‌شود.»، این مژده و نوید سرپرست وقت آموزش و پرورش و وزیر فعلی این وزارتخانه به فرهنگیان بود که تاکنون به آن عمل نشده است.

علی احمدی در مورد بخشی از مطالبات فرهنگیان تهدید کرد که اگر مطالبات فرهنگیان در امر انتخابات قبلی پرداخت نشود، این وزارتخانه از نظر سازمانی به برگزاری انتخابات کمک نخواهدکرد.

حقوق دبیران حق‌التدریس، اضافه‌کاری نیروهای خرید خدمتی و سرانه‌های مدارس ‌از عمده مطالبات فرهنگیان است.یکی از فرهنگیان در این باره گفت: علی احمدی نیز در این باره همانند وزیر سابق آموزش و پرورش فقط وعده و وعید می‌دهد، این در حالی است که انتظارات فرهنگیان از وی بیشتر است.

به گفته بخشی اندکی از مطالبات جمعی از فرهنگیان در اواخر سال گذشته پرداخت شد و پرداخت مابقی مطالبات باز هم منوط به تامین اعتبار است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در باره مطالبات فرهنگیان گفت: این کمیسیون پیگیر تامین کسری بودجه آموزش و پرورش است تا مطالبات فرهنگیان پرداخت شود.

به گفته علی عباسپور تهرانی‌فرد در نشست کمیسیون آموزش و تحقیقات با وزیر آموزش ‌‌نگرانی‌ها و نظرات اعضای این کمیسیون در‌باره پرداخت نشدن مطالبات فرهنگیان به وی اعلام شد.

عباسپور تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش سال 86 را با کسری بودجه آغاز کرد. از زمانی که متوجه شدیم اعتبارات آموزش و پرورش در لایحه بودجه 86 افزایشی نداشته، موضوع کسری اعتبارات آموزش و پرورش را به دولت گوشزد کردیم.

به گفته  وی، در حالی که وزارت آموزش و پرورش سال 86 را با هزار میلیارد تومان کسری شروع کرد، دولت در اردیبهشت حقوق معلمان را به میزان 80 هزار تومان افزایش داد که این افزایش هزار میلیارد تومان به کسری اعتبارات این وزارتخانه افزود و مجموع کسری آموزش و پرورش بالغ بر 2 هزار میلیارد تومان شد.

کسری 2 هزار و 500 میلیارد تومان وزارت آموزش و پرورش در سال 86 مورد تایید معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست‌جمهوری نیز قرار گرفت. قرار بود این میزان در لایحه متمم بودجه لحاظ شود، اما به گفته رئیس کمیسیون آموزش مجلس، دولت تنها با هزار میلیارد تومان موافقت کرد.

در برخی از استان‌های کشور، اضافه کار معلمان پرداخت نشده و در برخی نیز از یک تا چند ماه پرداخت شده است. از سویی اضافه کار کادر اداری نیز از شهریور 86 به بعد در برخی استان‌ها پرداخت نشده است.

براساس این گزارش، 4 ماه از دستمزد معلمان حق‌التدریس در شهرستان‌های تهران و در برخی از استان‌ها پرداخت شده است. ضمن این‌که سرانه مدارس نیز به میزان اندک پرداخت شده  که تعدادی از مدارس را دچار مشکل ساخته است.

کد خبر 48013

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز