مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۸۵ - ۰۷:۱۹
۰ نفر

اولین مرکز «درمان گذری» زنان معتادتزریقی امسال راه اندازی می شود.

به گزارش خبر گزاری فارس مدیر کل درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: اولین مرکز DIC یا درمان گذری برای زنان معتاد تزریقی امسال در تهران راه اندازی می شود.

هم اکنون 24 مرکز درمان گذری یا DIC در کشور فعال است و حدود سه هزار نفر از معتادان تزریقی که همگی مرد هستند، سالانه با مراجعه به این مراکز سرنگ یک بار مصرف رایگان دریافت می کنند.

سعید صفاتیان با اعلام این خبر افزود: مراکز DIC در واقع برای کنترل شیوع بیماری ایدز در میان معتادان تزریقی در کشور راه اندازی شده است و تاکنون فقط به مردان خدمت رسانی می کرد که قرار است امسال با راه اندازی اولین مرکز درمان گذری زنان که امیدواریم بودجه آن به موقع تخصیص یابد این گروه از معتادان تزریقی نیز تحت پوشش این خدمات درمان گذری قرار گیرند.

صفاتیان گفت: زنان معتاد تاکنون در صورت نیاز به خدمات بهداشتی فقط می توانستند به کلینیک های مثلثی زیر نظر وزارت بهداشت مراجعه کنند و مراکزی به عنوان درمان گذری برای آنان وجود نداشت.

وی افزود: در مراکز DIC علاوه بر ارائه سرنگ یک بار مصرف به معتادان تزریقی، اصول بهداشتی لازم برای جلوگیری از ابتلای آنها به بیماریهای مقاربتی مانند ایدز آموزش داده می شود. گفتنی است در حال حاضر حدود 150هزار معتاد تزریقی در کشور وجود دارد که اکثریت آنان مرد هستند.

کد خبر 480

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز