ادعا و برداشت برخی رسانه‌ها مبنی بر گُم شدن یکی از دستگاه‌های جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی صحیح نیست. 

سقوط هواپیما

به گزارش همشهری آنلاین، کن نیوز نوشت: با توجه به گزارش مقدماتی دوم سازمان هواپیمایی کشوری و پیدا نشدن QAR در محل سانحه، برخی رسانه ها این جمله را به گم شدن یکی از جعبه های سیاه نسبت داده اند. 

دو جعبه سیاه CVR و FDR در محل سانحه پیدا شده و هردو جعبه موجود است. 

حافظه QAR یک مموری کوچک به اندازه مموری‌های معمول بوده و تنها جهت بازخوانی سریع اطلاعات، در مواقعی که هواپیما دچار یک رویداد معمولی شده، مورد استفاده قرار می‌گیرد و تعداد کمتری از داده‌ها و اطلاعات دستگاه FDR را در خود ذخیره می‌کند. 

این مموری تعبیه شده تا برای آنالیز پروازها، شرکت‌های هواپیمایی مجبور به بازخوانی اطلاعات از جعبه FDR نباشند و در سوانح شدید اینچنینی مثل سانحه پرواز٧٥٢، کاملاً از بین می‌رود و یا آنقدر آسیب دیده است که اطلاعات آن قابل بازخوانی نیست و در اکثر مواقع چیزی از آن بجا نمی‌ماند. 

بنابراین مقصود از پیدا نشدن QAR این هواپیما، گم شدن جعبه سیاه نیست و بازخوانی جعبه FDR تمامی اطلاعات QAR و بسیاری اطلاعات بیشتر از QAR را در اختیار بازرسان قرار خواهد داد. 

کد خبر 479732

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیرکلانتر ازکرمان IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    0 0
    وقتی قراراست خسارت ها را ایران بپردازد مگرمسئولین ایرانی شیر خر خوردن که جعبه سیاه هواپیما را به اوکراین یا فرانسه بدهند؟؟! خداکنه نفوذی های سازمان سیا و موساد نبرده باشند!!!!!