شرکت تویوتا برای نزدیک به ۷۰۰ هزار خودروی تویوتا و لکسس مدل‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ به دلیل داشتن نقص فنی در بخش سوخت‌رسانی فراخوان صادر کرد.

تويوتا كمري 2019

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از کارکانکشن، این فراخوان شامل ۶۹۵ هزار و ۵۴۱ دستگاه از حدود ۲۰ مدل تویوتا و لکسس می‌شود که در دو سال اخیر روانه بازار شده‌اند. نقص فنی موجود در پمپ به خاموش شدن ناگهانی خودرو و افزایش احتمال تصادف می‌انجامد. از این رو، مدیران تویوتو از مالکان خودروها خواسته‌اند زودتر به نمایندگی‌های رسمی بروند تا کارشناسان مشکل پمپ را به شکل رایگان حل کنند.

مشکل موجود در بخش سوخت‌رسانی با روشن شدن چراغ چک به آگاهی راننده می‌رسد اما ممکن است کار کردن سنگین موتور یا حتی روشن نشدن خودرو را هم در پی داشته باشد. در برخی موارد، خودروهای دارای مشکل در سرعت‌های پاپین ناگهان خاموش می‌شوند؛ اتفاقی که ممکن است در موارد بسیار نادر در سرعت‌های بالا هم دیده شود.

نسخه‌های هایبرید و برقی ۲۰ مدل تویوتا و لکسس دارای مشکل به ندرت گرفتار مشکل در بخش سوخت‌رسانی می‌شوند و به همین دلیل فراخوان رفع مشکل شامل آنها نشده است. کارشناسان تویوتا همچنان در حال یافتن راه حل قطعی برای مشکل موجود در پمپ هستند و تا آن زمان، فروش این مدل‌ها متوقف می‌ماند.

خودروهای تویوتا و لکسس دارای مشکل در بخش پمپ و سوخت‌رسانی از اوایل اوت ۲۰۱۸ تا اوایل ژانویه ۲۰۱۹ در خط تولید بوده‌اند. از جمله مهم‌ترین مدل‌های فراخوان‌شده می‌توان به لکسس NX۳۰۰ و RX۳۵۰ و تویوتا کمری، کرولا، هایلندر، لندکروزر، سیه‌نا و تاکورا اشاره کرد.

کد خبر 479542

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha