دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵
۰ نفر

کارت اعتباری مرابحه، نوعی کارت پرداخت بانکی است که برای اشخاص حقیقی یا حقوقی صادر می‌شود.

كارت اعتباري

این کارت به دارنده آن این امکان را می‌دهد که بر پایه نوع قرارداد، از خدمات و کالاهایی برخوردار شده و سامانه بانک صادر کننده بهای آن‌ را بپردازد. به عبارت دیگر یک حد اعتبار به کاربر اختصاص داده می‌شود که می‌تواند از آن پولی را برای پرداخت قرض بگیرد.  میزان و سقف اعتباری که به هر شخص داده می‌شود بستگی زیادی به درآمد و توان بازپرداخت وی دارد که پس از تعیین اعتبار می‌تواند از محل این اعتبار، کالا و خدمات مورد نظر را خریداری کرده و در هنگام سر رسید آن‌را یکجا و یا به صورت اقساط، باز پرداخت کند.

  • سازوکار عملیاتی کارت اعتباری مرابحه

در الگوی کارت اعتباری مرابحه، بانک ناشر پس از اعتبارسنجی مشتری متناسب با اعتبار وی، کارت اعتباری در اختیارش قرار می‌دهد و طبق قرارداد، دارنده کارت را وکیل در خرید به وسیله کارت برای بانک می‌کند و متعهد می‌شود تا سقف اعتبار، منابع لازم را برای خرید کالاها و خدمات مورد نیاز دارنده کارت بپردازد.  

بعبارتی بانک ناشر کارت، کالاها و خدمات خریداری‌شده را به دارنده کارت به صورت نسیه در قالب بیع مرابحه برای مدت زمان معین و با نرخ سود مشخص می‌فروشد. و بعد از آن دارنده کارت، بدهکار بانک ناشر خواهد بود و با گزینه‌های مختلف اقدام به پرداخت بدهی خود می‌کند.

  • انواع گزینه‌های موجود برای پرداخت بدهی عبارتند از:

- پرداخت در مهلت تنفس

- پرداخت به صورت اقساطی

- پرداخت دفعی در سررسید

- پرداخت بعد از سررسید

  • ویژگی‌های کارت اعتباری مرابحه

- قابلیت خرید اعتباری

- قابلیت پرداخت به روش‌های مختلف (اقساطی، دفعی و غیره)

- قابلیت طراحی برای سقف اعتباری بالاتر

کد خبر 479486

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha