باغ رئیسی در محله گذرپایین دولاب منطقه ۱۴ بعد از سال ها بلاتکلیفی سرانجام توسط شهرداری منطقه تملک می شود

باغ رئیسی

همشهری آنلاین/ مژگان مهرابی: باغ رئیسی با قدمتی بیش از ۸۰ سال در حدود ۲۵ هزار مترمربع وسعت دارد. به گفته «کاظم هادی دولابی» دبیر شورایاری محله گذرپایین دولاب، صاحب این باغ فردی به نام آقای رئیسی بوده که بعد از فوتش این ملک به فرزندانش رسیده است. او در این باره می گوید:«سال هاست شهرداری برای تملک این باغ تلاش کرده تا بتواند با تملک آن کمبود سرانه های منطقه به خصوص سرانه فضای سبز محله گذرپایین دولاب را جبران کند. اما هر بار مسئولان شهری منطقه و صاحبان باغ بر سر قیمت به توافق نرسیدند. با توجه به کمبود سرانه فضای سبز در محله های گذر پایین دولاب، جوادیه و عارف تبدیل این باغ به بوستان، می تواند نیاز شهروندان را تا حد قابل توجهی برطرف کند. علاوه بر آن قسمت جنوبی باغ که در حاشیه خیابان خاوران قرار دارد بعد از این تغییرات، تاثیر چشم گیری در  رونق کسب و کار کسبه خیابان خاوران خواهد داشت.
هادی دولابی در ادامه می افزاید: «این باغ تا چند سال پیش گلخانه بوده و حالا بدون استفاده مانده است. اما از آن جا که شهرداری خود را در حفظ نگهداشت فضای سبز شهری موظف می داند با داشتن مجوز از مقامات قضایی هر روز اقدام به آبیاری درختان این باغ می کند.»
 اخیرا مدیران شهری منطقه با صاحبان باغ رئیسی به توافق رسیده اند و قرار است این باغ در آینده نزدیک از سوی شهرداری منطقه تملک شود. «رحمان پارسا» معاون امور شهری و محیط زیست منطقه در این باره می گوید: «بعد از بررسی کارشناس دادگستری قیمت باغ تعیین می شود. در صورت تامین اعتبار آن را خریداری کرده و اگر در توان مالی شهرداری نباشد، ملکی همتای باغ به صاحبان باغ هبه می کنیم.»

کد خبر 478952

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha