سازمان‌دهندگان جشنواره فیلم ونیز برای دومین سال پیاپی یک سینماگر زن را به ریاست هیات داوران بخش مسابقه رسمی برگزیدند و این بار قرعه به نام کیت بلانشت افتاد.

كيت بلانشت بازيگر استراليايي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایندی‌وایر، بازیگر و تهیه‌کننده ۵۰ ساله استرالیایی تابستان ۲۰۲۰ روی صندلی ریاست داوران بخش مسابقه بین‌الملل هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم ونیز می‌نشیند. امسال در جشنواره ونیز ۲۰۱۹ لوکرسیا مارتل، سینماگر آرژانتینی رئیس داوران بود و جایزه شیر طلایی بهترین فیلم را به «جوکر» به کارگردانی تاد فیلیپس اهدا کرد.

بلانشت که در ۲۰۱۴ برای «جازمین غمگین» وودی آلن اسکار بهترین بازیگر زن را برده، در ۲۰۱۸ هم رئیس هیات داوران بخش مسابقه رسمی هفتاد و یکمین جشنواره فیلم کن بود. به این ترتیب، او در فاصله دو سال به ریاست هیات داوران دو رویداد بسیار مهم سینمای جهان یعنی جشنواره‌های کن و ونیز برگزیده شد تا از این نظر در دنیا بی‌رقیب باشد.

بلانشت در ۲۰۰۴ برای «هوانورد» به کارگردانی مارتین اسکورسیزی اسکار بهترین بازیگر زن مکمل را از آن خود کرد و برای «الیزابت»، «یادداشت‌هایی برای رسوایی»، «من اینجا نیستم»، «الیزابت: عصر طلایی» و «کارول» هم نامزد جایزه اسکار بود. او در ۲۰۰۷ با «من اینجا نیستم» جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره ونیز را برد.

هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم ونیز دو تا ۱۲ سپتامبر ۲۰۲۰ (۱۲ تا ۲۲ شهریور ۱۳۹۹) در این شهر ایتالیا برگزار می‌شود.

کد خبر 478788

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha