سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در توضیح درباره پنهان‌کاری در خصوص تلفات انتقام موشکی ایران گفته پنتاگون هم پنجشنبه متوجه شده که شماری از نظامیان آمریکا بر اثر حمله به «عین‌الاسد» زخمی شده‌اند.

پنتاگون

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، یک سخنگوی پنتاگون بعد از درز روایت‌هایی متفاوت از روایت‌های رسمی درباره تلفات انتقام موشکی ایران تلاش کرده از دولت آمریکا بابت پنهان‌کاری در این خصوص رفع اتهام کند.  

خبرگزاری رویترز نوشته پنتاگون جمعه مدعی شده دولت آمریکا تلاشی برای کم‌اهمیت جلوه دادن اطلاعات مربوط به زخمی شدن نظامیان آمریکا در حمله موشکی ایران به پایگاه «عین‌الاسد» یا تأخیر در اعلام آمار تلفات صورت نگرفته است.

سخنگوی پنتاگون گفته عموم مردم تنها چند ساعت بعد از وزیر دفاع در جریان این موضوع قرار گرفته‌اند.  

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا، «مارک اسپر»، وزیر دفاع آمریکا و سایر مقام‌های دولت این کشور در ۹ روز گذشته بارها مدعی شده بودند ضربه موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد هیچ تلفات یا زخمی نداشته است.  

با این وجود، پایگاه «دیفنس‌وان» امروز جمعه زخمی شدن دست‌کم ۱۱ نظامی آمریکا و انتقال آنها به مراکز پزشکی آمریکا در کویت و آلمان را تأیید کرد. گزارش‌های متعددی پیش از این گفته‌اند ده‌ها نظامی آمریکا در این حملات کشته شده‌اند.  

«جاناتان هافمن»، سخنگوی پنتاگون امروز مدعی شده که مقام‌های ارشد ارتش آمریکا روز پنجشنبه تازه متوجه شده‌اند که ۱۱ نظامی آمریکا به دلیل نشان دادن نشانه‌های ضربه مغزی خفیف از عراق خارج شده‌اند.  

هافمن گفت: «این ایده‌ها که تلاشی برای کوچک‌نمایی شمار زخمی‌ها وجود داشته یا نوعی بی‌برنامگی سیاسی در این خصوص وجود داشته محلی از اعراب ندارند.»

کد خبر 478757

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
    0 0
    تازه پنجشنبه متوجه زخمی شدن سربازاش شده