رسانه‌های خارجی نماز جمعه امروز تهران به امامت مقام معظم رهبری را در زمانی بحرانی و حساس توصیف کردند.

گلوب اَند مِیل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، یک روزنامه کانادایی برگزاری نماز جمعه امروز تهران به امامت مقام معظم رهبری را در زمانی حساس توصیف کرد.

 وبگاه روزنامه کانادایی «گلوب اَند مِیل» در خبری به بررسی برگزاری نماز جمعه امروز تهران به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران پرداخته و نوشت این امر در زمان حساسی رخ می‌دهد.

این روزنامه با ادعای اینکه اکنون وضعیت بحرانی است، نوشت رهبر معظم ایران برای اولین بار از سال ۲۰۱۲، امامت نماز جمعه را برعهده خواهد داشت.

خبرنگار گلوب‌اندمیل از تهران گزارش داد: «[آیت‌الله] خامنه‌ای آخرین بار در سال ۲۰۱۲ امامت مراسم نماز جمعه را برعهده داشت و در آن زمان اسرائیل را یک "غده سرطانی" خواند و به تمام کسانی که با آن مقابله کنند وعده حمایت داد. او همچنین درباره هرگونه حمله آمریکا به ایران به بهانه برنامه هسته‌ای هشدار داده و گفت آمریکا خسارتی ده برابر خواهد دید».

این روزنامه همچنین نوشت: «تنش‌ها بین ایران و آمریکا از سال ۲۰۱۵ و بعد از خروج رئیس‌جمهور دونالد ترامپ از توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی افزایش پیدا کرده است».

  • روایت آسوشیتدپرس از نماز جمعه تهران به امامت رهبر معظم انقلاب

خبرگزاری آمریکایی «آسوشیتدپرس» هم در مطلبی به اعلام خبر برگزاری نماز جمعه امروز تهران به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران پرداخته و نوشت این امر در زمانی بحرانی برای ایران انجام می‌شود. این خبرگزاری با اشاره به ترور سردار سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در حمله تروریستی آمریکا، نوشت: «[رهبر انقلاب] در مراسم تشییع سردار سلیمانی گریست و وعده داد انتقام سختی از ایالات متحده گرفته می‌شود».

آسوشیتدپرس در ادامه به موشک‌باران پایگاه «عین‌الاسد» تحت اشغال نظامیان تروریست آمریکایی در عراق اشاره کرده و نوشت این در حالی است که کاخ سفید تحریم‌های اقتصادی فلج‌کننده بر ایران اعمال کرده و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا نیز علناً از ناآرامی‌ها حمایت می‌کند. این خبرگزاری همچنین افزود: «ترامپ امیدوار است اعتراضات و تحریم‌ها منجر به تغییرات بنیادین در [ایران] شود».

  • روایت بی بی سی از نماز جمعه این هفته در تهران

شبکه دولتی انگلیس به نقل از کارشناسان گزارش داد زمانی که نماز جمعه به امامت رهبر معظم ایران برگزار می‌شود، قرار است پیام مهمی در آن داده شود.

وبگاه شبکه انگلیسی «بی. بی. سی» با اشاره به برگزاری نماز جمعه امروز تهران به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، نوشت این اتفاق برای اولین بار از سال ۲۰۱۲ (۱۳۹۰) رخ می‌دهد.

بی‌بی‌سی نوشت: «آیت‌الله خامنه‌ای نماز جمعه این هفته را در مصلی تهران امامت می‌کند... خبرگزاری مهر می‌گوید ملت ایران بار دیگر اتحاد و عظمت [حضور] خود را نشان خواهند داد».

بی.بی.سی ادامه داد: «آخرین باری که آیت‌الله خامنه‌ای نماز جمعه تهران را امامت کرد، در سال ۲۰۱۲ و در مراسم سی‌وسومین سالگرد [پیروزی] انقلاب اسلامی بود».

این شبکه به نقل از تحلیلگران و کارشناسان امور ایران نوشت: «امامت نماز جمعه در پایتخت، اقدام نمادین مهمی است که معمولا برای زمانی نگه داشته می‌شود که عالی‌ترین مقام ایران می‌خواهد پیام مهمی را بدهد».

کد خبر 478657

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha