مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: با دانستن این موضوع که حدود نیمی از جمعیت استان را روستاییان تشکیل می‌دهند و با توجه به تمرکز داشتن اورژانس اجتماعی در شهرها، جمعیت روستایی از خدمات آن بی‌بهره هستند.

اورژانس اجتماعی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، جمال باقری نسامی  در نشست کارشناسان اورژانس اجتماعی مازندران در ساری افزود: برای این که کارشناسان اورژانس اجتماعی مستقر در شهرها بتوانند در روستاها هم خدمت بدهند نیازمند نگاه ویژه زیرساختی به این موضوع از جمله حمل و نقل و تهیه خودرو است.

وی یکی دیگر از مشکلات در این بخش را نبود احساس امنیت شغلی کارشناسان اورژانس اجتماعی برشمرد و توضیح داد: در روش جذب نیروهای فعال در اورژانس اجتماعی در گذشته اشتباهاتی انجام شده است چون جذب این نیروها در قالب خرید خدمت بوده که باعث احساس عدم امنیت شعلی برای آنها شده است.

باقری نسامی گفت: تقویت اورژانس اجتماعی در مازندران با توجه به بالا بودن جمعیت روستایی و پراکندگی آنان در بیش از چهار هزار روستا و همچنین رفع مشکلات زیرساختی و دغدغه‌های کارشناسان این مجموعه ضروری است.

هم اکنون ۱۸ مرکز اورژانس اجتماعی در استان مازندرن فعال است.

بر اساس گزارش بهزیستی مازندران، در ۶ ماهه نخست امسال ۸ هزار و ۴۵۶ مورد مراجعه به مراکز اورژانس اجتماعی استان انجام شد که از این تعداد ۴ هزار و ۲۰۹ مورد زن و ۴ هزار و ۲۴۷ مورد مرد بود.

سامانه‌های اورژانس آنلاین می‌شود

به گزارش مهر، محمود علی گویا، سرپرست امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی نیز در این نشست گفت: تمامی سامانه‌های اورژانس اجتماعی در سال جدید برای پایش و بررسی آسیب‌ها آنلاین و به‌روز می‌شود.

وی افزود: نبود فعالیت‌های درست نهادهای فرهنگی و عدم توجه به فعالیت‌های پیشگیرانه از مسائل و مشکلاتی است که آسیب‌های اجتماعی را دامن می‌زند.

علی گویا بیان کرد: حوزه آسیب‌های اجتماعی متولیان زیادی دارد ولی فقط سازمان بهزیستی در این زمینه کار و فعالیت می‌کند.

سرپرست امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: با توجه به اینکه سه حوزه اصلی در زمینه اورژانس‌ها وجود دارد، موضوع تبلیغ و ترویج و عمومیت پیداکردن مقابله با آسیب‌های اجتماعی و ترویج اورژانس اجتماعی در مهدها و مدارس ضروری است.

علی گویا اظهار کرد: حوزه دانش و بینش در زمینه مقابله با آسیب‌های اجتماعی و ترویج اورژانس اجتماعی باید مورد توجه قرار گیرد و در این بخش باید از ظرفیت‌های نوین و جدید بهره‌گیری شود.

وی اضافه کرد: ضریب نفوذ اورژانس، سرعت عملکرد و دقت باید مورد توجه قرار گیرد ولی اکنون سرعت و ضریب نفوذ اورژانس خوب است ولی دقت چندان مطلوب نیست.

سرپرست امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: تغییر ساختار اورژانس اجتماعی ضروری است و باید ساختارهای موجود در حوزه اورژانس، خانه زنان، مراکز امن و خانه‌های شبانه‌روزی و کودکان کار باید اصلاح شود.

اورژانس اجتماعی از سال ۷۸ با هدف کاهش میزان آسیب‌های اجتماعی و حل بحران افراد در معرض آسیب تاسیس شد. در این مرکز به آسیب‌های اجتماعی از قبیل کودک‌آزاری، همسرآزاری، سالمندآزاری، معلول‌آزاری، خشونت‌های خانگی و مواری مشابه خدمات تخصصی ارائه می‌شود. پذیرش، خدمات تخصصی، ترخیص و پیگیری پس از ترخیص بخشی از خدمات اورژانس اجتماعی است.

تماس با اورژانس اجتماعی با خط تلفن ۱۲۳ امکان پذیر است.

کد خبر 478426

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha