کیانوش راد آزاد شد اما حسین کروبی برای سه ماه حبس تعزیری راهی اوین شد.

بازداشتگاه اوین

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایران، محمد کیانوش راد، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو حزب اتحاد ملت که ۲۴ آذرماه بازداشت شده بود، روز گذشته آزاد شد. حسین کروبی، اما روز گذشته برای گذراندن سه ماه حبس تعزیری به اوین مراجعه کرد. مطابق گزارشی که از قول وی در برخی رسانه‌ها منتشر شد، دوشنبه شب مأموران امنیتی برای اجرای حکم به خانه وی مراجعه کردند که کروبی از باز کردن در خودداری کرد و خطاب به آنان گفت که خود صبح سه‌شنبه برای اجرای حکم به زندان مراجعه می‌کند.

اعتماد نیز نوشت: حسین کروبی، فرزند حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی کروبی در اظهاراتی که انصاف‌نیوز آن را منتشر کرد گفت که «ماموران امنیتی شبانه خواستار جلب او بودند» اما او وعده داد که صبح خود را به دادسرای اوین معرفی می‌کند که اتفاقا این مهم نیز عملی شد و او روز گذشته بازداشت شد. موضوعی که اسماعیل گرامی‌مقدم، سخنگوی حزب اعتماد ملی نیز در جریان گفت‌وگوی کوتاه خود با «اعتماد» آن را تلویحا تایید کرد و گفت که این «ماجرا را شنیده است.»

اعتماد درباره آزادی محمد کیانوش راد نیز نوشت: محمد کیانوش‌راد، از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب که چندهفته قبل بازداشت شده بود، آزاد شد. نکته قابل‌توجه اینکه هیچ مرجع و نهاد رسمی دلیل بازداشت این فعال سیاسی اصلاح‌طلب را ذکر نکرد، فقط برخی فعالان رسانه‌ای اصولگرا در شبکه‌های اجتماعی‌شان با اشاره به مطلب منتشرشده در خبرگزاری فارس که به نقل از منبعی مطلع از بازداشت برخی افراد به واسطه «ارتباط با سفارتخانه‌های خارجی» خبر داده بود، دلیل بازداشت کیانوش‌راد را این مساله اعلام کردند؛ حال آنکه رسانه‌ها و فعالان اصلاح‌طلب و نزدیکان او بازداشت این نماینده ششمین دوره مجلس شورای اسلامی را به بیانیه ۷۷ نفر ارتباط دادند.

کد خبر 478302

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یعقوب فرزانه IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
    1 11
    حق هردویشان بود بازداشت بشن
  • علی IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
    6 0
    فقط شما خوبيد
  • احمد IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
    2 2
    اینها را باید زودتر از این بازداشت می کردن تا تونستن هرکاری دلشون خواست کردن
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
    2 0
    تو مملکت چقدر سخن گفتن سخت شده
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
    6 2
    منتقدان را زندانی نکنید
    • علی IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
      0 0
      سخن گفتن یا اغتشاش؟ چقدر تفکرات برخی در کشور ضعیف و ساده لوحانه هست