فرمانده امریکایی ارشد پایگاه «عین‌الاسد» در توضیح حمله موشکی سپاه به ترس و وحشت امریکایی‌ها از این حمله اذعان کرده و می‌گوید: در ابتدا شوکه شده بودم و باورم نمی‌شد که ایران توانایی و قدرت حمله موشکی به پایگاه ما را داشته باشد.

عين الاسد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایران، جمهوری اسلامی ایران هفته گذشته در عملیاتی انتقام‌جویانه پایگاه امریکایی «عین‌الاسد» در عراق را هدف حملات موشکی قرار داد.

سرهنگ «تیم گارلاند»، فرمانده ارشد پایگاه عین‌الاسد در رابطه با این حملات موشکی در گفت‌وگو با فرانس پرس می‌گوید: من در ابتدا شوکه شده بودم و باورم نمی‌شد که ایران توانایی و قدرت حمله موشکی به پایگاه ما را داشته باشد زیرا پایگاه عین‌الاسد یکی از بزرگ‌ترین پایگاه‌های نظامی در عراق است و نیروهای ائتلاف بین‌المللی در کنار هزار و 500 نظامی امریکایی و هزاران نیروی عراقی در آن حضور دارند.

این مقام نظامی امریکایی می‌گوید: به ما هشدار داده بودند که در شب هفتم ژانویه حملاتی علیه این پایگاه انجام خواهد شد. فرماندهان ارتش و نیروی هوایی پایگاه عین‌الاسد سریعاً تصمیم گرفتند که نیروها را در جای امن قرار دهیم، بنابراین نیروهای امریکایی و نیروهای ائتلاف بین‌المللی از اتاق‌های خواب و دفاتر خود خارج شدند و در پناهگاه‌هایی امن قرار گرفتند و برخی از آن‌ها نیز در نقاط مختلف پایگاه پراکنده شدند و در میان این تنش‌ها بیش از دو ساعت در آنجا ماندند.

وی در ادامه می‌گوید: هیچ یک از فرماندهان انتظار چنین انفجارهای قوی را نداشتند و زمانی که موج اول حملات انجام شد، قوی‌ترین و بلندترین صدایی بود که در طول زندگی شنیده بودم.

گارلاند می‌گوید: اشیای غیرطبیعی در هوا می‌دیدیم، شکل حرکت آن و بالا رفتن دمای منطقه و همچنین کنده شدن یکی از درهای پایگاه از شدت فشار غیرطبیعی بود. از ساعت 1:35 تا ساعت 3 پنج حمله موشکی در زمان‌های متفاوت علیه پایگاه عین‌الاسد انجام شد. «خیلی وقت بود که این گونه نترسیده بودم.»

او ادامه داد: ما نمی‌دانستیم که شکل این حملات چگونه خواهد بود و چه تأثیراتی می‌تواند داشته باشد، تقریباً ساعت 4 صبح زمانی که اوضاع آرام شد، فرماندهان و سربازان از پناهگاه‌های خود خارج شدند، در جاهای مختلف پایگاه آتش‌سوزی بود و موشک‌ها به بیش از 10 سایت برخورد کرده بودند.

این فرمانده ارشد امریکایی می‌گوید: دو سرباز در برج‌های مراقبت بودند که شدت فشار آن‌ها را از جای خود بیرون پرت کرده بود اما آن‌ها فقط سوختگی داشتند، در رابطه با اینکه این‌ها چگونه نجات یافتند، من می‌گویم که «معجزه خدا» بود.

وی می‌گوید: بین موج حملات موشکی که پایگاه را هدف قرار دادند فاصله زمانی بود، تا جایی که سربازان گمان می‌کردند حملات تمام شده است، فاصله زمانی بین موج حملات باعث می‌شد که احساس امنیت کنی، به نظر من این فاصله زمانی به منظور وارد کردن تلفات بود. بعدها پاکسازی جاهایی که به آن‌ها موشک خورده بود، انجام شد و بولدوزرها آهن‌هایی که به هم پیچیده بود را جمع‌آوری کردند. واضح بود که یکی از آسایشگاه‌های سربازان در پایگاه به طور کامل ویران شده است و بوی آهن مذاب از آن بیرون می‌آمد اما با توجه به شدت حملات می‌گویم که سالم ماندن ما «شانس محض» بود و این حملات «بی‌سابقه» بود.

کد خبر 478299

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
    2 0
    پس حالا که به قدرت وتوان بخش کوچکی از قدرت دفاعی ایران واقف شدید ، هر چه سریعتر ... را از منطقه ما گم کنید و به خانه خود برگردید