دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان تهران از کشف ۴۶ هزار و ۲۴۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر در این استان در ۹ ماهه نخست سال جاری خبر داد.

مواد مخدر

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، مصطفی‌ هادی‌زاده در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر استان تهران  که با حضور استاندار تهران، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران، معاون دادستان و فرمانداران استان برگزار شد، گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۴۹ دستگاه خودروهای توقیفی در اختیار دستگاه‌های مختلف قرار گرفته است. در آخرین مزایده ۵۹ دستگاه به مبلغ ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به فروش رسید.

وی افزود: در کل ۱۹ میلیارد تومان املاک و خودرو به مزایده گذاشته‌ شده است. در حال حاضر نیز ۵۸ دستگاه خودرو برای فروش داریم. در کل نیز ۹۷۱ دستگاه خودروی توقیفی داریم که قوه قضاییه باید درباره آنها تصمیم‌گیری کند.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان تهران ادامه داد: امروز در تهران ۵ هزار نفر ظرفیت خالی برای نگهداری معتادان متجاهر وجود دارد.

هادی‌زاده در تشریح آمار ۹ ماه نخست سال جاری در کشف مواد مخدر گفت: در ۹ ماه امسال ۴۶ هزار و ۲۴۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف‌شده است که نسبت به سال گذشته شاهد رشد ۳۷ درصدی بوده‌ایم. به‌ این‌ ترتیب ۹ درصد کشفیات کل کشور در استان تهران رخ‌ داده است. همچنین ۷۹ هزار و ۷۸۱ نفر دستگیری داشته‌ایم که نسبت به سال گذشته شاهد رشد ۹ درصدی بوده‌ایم.

وی ادامه داد: از میان انواع مواد مخدر کشف‌شده در ۹ ماه امسال در استان تهران ۳۲ هزار و ۴۳۲ کیلوگرم مربوط به تریاک بوده که در رتبه نخست قرار دارد و بعدازآن گراس ۴۲۰۸ کیلوگرم، حشیش ۳۸۱۳ کیلوگرم، مورفین ۳۳۵۵ کیلوگرم و شیشه ۸۱۰ کیلوگرم بوده است.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان تهران با اشاره به این‌که ۲۷ درصد دستگیری‌های کل کشور در استان تهران بوده است، افزود: بالاترین تعداد دستگیری‌ها مربوط به افراد معتاد با ۴۹ هزار و ۹۴۷ نفر بوده است و بعدازآن به ترتیب توزیع‌کنندگان با ۱۶ هزار و ۷۸۶ نفر، نگه‌دارندگان مواد مخدر ۸۳۶۸ نفر، قاچاقچی ۹۵۵ نفر و ۷۳۳ نفر نیز از اتباع بیگانه بوده‌اند.

کد خبر 478193

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha