رضا بیگناه، هنرمند مقیم کانادا تازه‌ترین نقاشی‌هایش را برای نخستین نمایش به ایران و نگارخانه مژده آورده و این بار در پی حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی با تلخکامی و اندوه بسیار آثار را به تماشا گذاشته است.

نمايشگاه نقاشي بيگناه در مژده

به گزارش همشهری آنلاین، بیگناه با تجربه کارگردانی ۱۵ نمایش و تصویرسازی چهار کتاب کودک مجموعه «شاخه‌های بی‌قرار» را ترجمه نگاه یک نقاش به دنیای پیرامون و حیات می‌داند که به زندگی ما شکل و معنا می‌بخشد. او در آغاز معرفی مجموعه تازه خود می‌گوید: از غم و اندوهی که این روزها وطنم را فراگرفته بسیار متاسف و اندوهگینم. آرزوی رویش جوانه‌های شادی‌بخش دارم بر دل‌های همه هموطنانم.

او شکل‌گیری شاخه‌های بی‌قرار را حاصل دقت و جور دیگر نگریستن طبیعت می‌خواند و می‌افزاید: دیدم نخستین چیزی که در حیات به مفهوم سبزینگی و رویش اضافه می‌شود، پرنده‌ها هستند که رابطه مستقیم با درختان دارند. بنابراین ساعت‌های بسیاری صرف نگاه کردن به نوع نشستن پرندها و سنجاب‌ها بر شاخه‌ها کردم. در واقع تلاش من این بود که بفهمم چگونه یک درخت تعادل خود را حفظ می‌کند. کنار این دیدن‌ها اتود هم می‌زدم و به این ترتیب، طرح‌ها به مرور شکل گرفت.

بیگناه که مقیم کاناداست، می‌گوید: به عنوان یک ایرانی دوست دارم کنار هم‌زبان‌های خودم نمایشگاه داشته باشم. این حس و حال خوب در افتتاحیه و در طول نمایشگاه قابل توصیف نیست و با اینکه در فضاهای دیگری هم نمایشگاه داشته و دارم اما همیشه فضای ایران را ترجیح می‌دهم.

رضا بیگناه متولد ۱۳۴۹، کارشناسی ارشد کارگردانی نمایش را سال ۷۹ از دانشگاه تربیت مدرس و کارشناسی طراحی داخلی را از کالج کانستوگا کانادا در سال ۹۲ گرفته است. علاقه‌مندان به بازدید از نمایشگاه شاخه‌های بی‌قرار تا ۲۷ دی ساعت ۱۶ تا ۲۰ می‌توانند به نگارخانه مژده در سعادت‌آباد، علامه شمالی، کوچه ۱۸ شرقی، پلاک ۲۷ مراجعه کنند.

کد خبر 478150

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha