علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری خود گفت: اگر نسبت به خودم احساس می‌کردم که واقعیتی را می‌دانستم و به مردم نگفتم ...

علی ربیعی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، علی ربیعی، سخنگوی دولت، در نشست خبری این هفته گفت: اگر نسبت به خودم احساس می‌کردم که واقعیتی را می‌دانستم و به مردم نگفتم یک لحظه هم نمی‌ماندم. زندگی من سرشار از این بوده است که فکر کردم می‌توانم کاری برای مردم انجام دهم و در این مدت هم برای این آمده‌ام. اگر چنین احساسی در وجود خودم کنم که تزلزلی در این نوع تفکر ایجاد شده است یک لحظه هم ماندن خودم را ترجیح نمی‌دهم و تصمیم شخصی خودم است و اجازه دهید که هرکسی در آن چیزی که فکر می‌کند کار خود را انجام دهد.

سخنگوی دولت افزود: دروغ آن چیزی است که شما چیزی را بدانید ولی جعل کنید و قصد فریب کسی را داشته باشید. مطمئن باشید که همچین اتفاقی نبوده است و مطمئن باشید رئیس‌جمهوری جمعه ۴ بعدازظهر این موضوع را متوجه شده است.

سردار حاجی‌زاده گفتند که روز چهارشنبه متوجه شدند و به مسئولان بالاتر را مطلع کردند و آن سلسله‌مراتب خودشان بوده است و آنها هم فکر کردند که نیاز به بررسی است و باید این موضوع را بررسی می‌کردند من نمی‌دانم و پاسخگو نیستم که نیاز به چه چیزی بوده است. من چیزی که به عنوان خودم می‌توانم بگویم رفتارهای معیوب اطلاع‌رسانی است. من نمی‌توانم هیچ قضاوتی بکنم که چه اتفاقی در آنجا رخ داده است و دوستانشان می‌توانند در این موضوع صحبت کنند. حداقل بعضی از چهرها را چهل سال است که می‌شناسم مثل سرلشکر باقری که برای کشورش فردی فداکار و صادق است. 

وی ادامه داد: این‌که چه اتفاقی افتاده است که دیر آماده من نمی‌دانم. آنچه من گفتم مسئولان ذی‌ربطی بوده است که از دولت می‌توانستند مطلع باشند. من با همه اینها صحبت کردم. حتی از این‌که کشورهای خارجی را ما در این بیانیه کار خوبی کردیم گفتیم همه شما به ایران بیایید. همه را دعوت کردیم. از آمریکا تا کانادا تا فرانسه در سه بند اولیه بیانیه گفتیم که به ایران بیایند و این موضوع را بررسی کنید. البته اگر اطلاعات هم داشتیم باز همین کار را می‌کردیم باید می‌آمدند و الان هم باید بیایند و این موضوع را بررسی کنند بنابراین در این زمینه مطمئن باشید. 

ربیعی تاکید کرد: به هر حال مسئولان ذی‌ربط دولتی همه روز جمعه این موضوع را فهمیدند و در این هیچ تردیدی نیست، قطعا می‌گویم آقای رئیس‌جمهوری نه در کسوت رئیس‌جمهوری و رئیس شورای عالی امنیت تا عصر جمعه از این موضوع مطلع نبودند و آن این چیزی که صادقانه دارم جلوی دوربین بیان می‌کنم.

وی گفت: آن ساختار هم باید بررسی شود و خودشان بگویند که چرا این اتفاق افتاده است. چرا دیر رئیس‌جمهوری مطلع شده است و این تعلل سوال و مطالبه خود رئیس‌جمهوری هم است که باید به آن پاسخ داده شود. ما هم به اندازه شما مطمئن باشید که ناراحت هستیم. این حادثه آن‌قدر جانکاه و بهت‌زده و غمگنانه بوده که ما هم با آن زندگی کردیم. ما هم مثل بقیه غمناک و ناراحتیم. از این چیزی که در ساختار هم رخ می‌دهد ناراحتیم. فقدان ساختارهار مناسب چه در ارتقای پدافند و چه در این‌که چطور ما واقعیت را به مردم بگوییم. وگرنه هیچ قصدی برای که چیزی از مردم کتمان شود واقعا در این زمینه نبوده است و اگر یک روز هم هر کدام از ما و خودمان احساس کنیم که در کنار مردم از درد آنها کم کنیم و به این ادراک برسیم ماندنمان هم یک لحظه جایز نیست.

کد خبر 477966

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha