علی ربیعی سخنگوی دولت درباره گفت‌وگوی دولت با معترضان و برخی رفتارهای خشونت‌آمیز انجام شده با اعتراضات گفت: برنامه‌ای برای جمع شدن و اعتراض کردن در دولت پیش‌بینی کردیم. من یک بار در این زمینه اطلاع‌رسانی کردم. مشکلی در دیوان عدالت اداری پیش آمد که خانم جنیدی در حال رسیدگی به آن موضوع هستند.

ربیعی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علی ربیعی، سخنگوی دولت، آیین‌نامه‌ای برای شهرها و استان‌های بزرگ وجود دارد. در تهران نقاطی برای اعتراض مشخص و تعیین شده است و شیوه بیان اعتراض در فضای مجازی را هم پیگیری می‌کنیم. اگر مشکلات ما در دیوان حل شود، این مسائل به منصه ظهور خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: معمولا بنای نیروهای انتظامی به رویکردهای مسالمت‌آمیز است. در برخی از این نوع اتفاقات، ممکن است مسائلی رخ دهد که حوادث تلخی را به همراه دارد اما اینکه برنامه‌ای برای صحبت کردن با مردم داشته‌ایم، اعتراضات به سمت اعتراضات مسالمت‌آمیز سوق پیدا کند و هم رفتار خویشتندارانه داشته باشیم، نظر درستی است که مدنظر رئیس‌جمهور هم است که به جلو خواهیم برد.

  •  احساسات مردم جریحه‌دار شده است

ربیعی در پاسخ به پرسشی درباره تناسب میان تجمعات و مواجهه نیروی انتظامی گفت: احساسات مردم به دلیل حادثه تلخ سقوط هواپیمای اکراین و نحوه اطلاع‌رسانی، جریحه‌دار شده است که این اعتراض‌ها و سوگواری و مطالبه‌گری کاملا قابل درک است، ما این را می‌پذیریم.

وی گفت: در صحبت با چند استاندار و معاون اول رئیس‌جمهوری، اطمینان می‌دهیم با برنامه‌ریزی‌های که کرده‌ایم و حتی رئیس‌جمهوری هم تاکید کرده است در هر استان (تجمعات) کاملا به شکل مسالمت‌آمیز حفاظت شود و این تمرین را بکنیم تا اعتراض مسالمت‌آمیز پاسخ لازم را خواهد گرفت.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: در این میان تفکیک بسیار سخت است و ما هم خواستیم که از امکان اعتراض مدنی و قانونی مراقبت کنیم. شاهد هستید که گروهی شعارها را به سمتی می برند تا ماجرایی رخ دهد و تعرضی صورت بگیرد.

وی افزود: وقتی تعرضی رخ می دهد شیوه رفتار پلیس بسیار اهمیت دارد. مردم باید یاد بگیرند که اقدام تخریبگرانه‌ای صورت نگیرد. جمعیتی که این چند روز آمدند عمدتا دانشگاهی و فهیم بودند و نیروهای امنیتی ما هم رفتاری باید داشته باشند که از امنیت مراسم مراقبت شود.

ربیعی تصریح کرد: دولت براین موضوع تاکید دارد تا زمانی که شرایط تعیین محل تجمعات مشخص شود امکان تجمع مسالمت آمیز فراهم شود.

کد خبر 477959

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha