گزارش‌ها حاکی است شیخ تمیم امیرقطر به منظور جبران کمک‌های پیشین ایران، قصد دارد در پرداخت خسارت و غرامت هواپیمای بوئینگ ساقط‌شده در تهران کمک کند.

ايران و قطر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، پس از سفر شیخ تمیم، امیر قطر، به تهران و گفت‌وگو با مقامات ارشد ایران همچون حسن روحانی، ریاست جمهوری، در مورد تنش‌های اخیر منطقه میان ایران و ایالات متحده آمریکا،  بسیاری از رسانه‌های خارجی از علت حضور وی در تهران سخن گفتند که گزارش‌ها حاکی است گفت‌وگوی آن‌ها حول محور تحکیم روابط دو کشور ایران و قطر و نقش مهم و حیاتی آن‌ها در ثبات منطقه خلیج فارس و خاورمیانه نیز بوده است.

در گزارشی که در وب‌سایت میدل‌ایست آنلاین منتشر شده است، نقل قولی از امیر قطر عنوان شده که در آن به نقش حیاتی و کلیدی ایران در زمانی که قطر از سوی کشورهای عربی منطقه همچون عربستان سعودی و امارات متحده عربی به شدت تحت تحریم و تنگنا قرار گرفته بود، اشاره کرده است.

براساس این گزارش، به نظر می‌رسد که وی قصد دارد به منظور جبران کمک‌رسانی‌های ایران در زمان بحران و تحریم قطر، به ایران یک کمک سه میلیارد دلاری در جهت پرداخت خسارت و غرامت سقوط هواپیمای بوئینگ ایرلاین اوکراینی کند.

یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷-۸۰۰ متعلق به ایرلاین اوکراین اینترنشنال صبح چهارشنبه در حوالی تهران سقوط کرد که متعاقبا مشخص شد که توسط پدافند هوایی ایران به اشتباه مورد هدف و اصابت قرار گرفته است. ۱۷۶ نفر از مسافران و خدمه پروازی این پرواز همگی جان باختند.  به دنبال انتشار این خبر، با توجه به مشخص بودن مقصر، در نهایت با توافق بین دولت ایران و اوکراین در مورد نحوه پرداخت غرامت، این خسارت از سوی دولت ایران پرداخت خواهد شد.

کد خبر 477928

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha