رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در اثر بارندگی‌های اخیر در سیستان و بلوچستان بیش از هزار نفر نجات یافته‌اند ولی ارتباط ۵۰۰ روستا همچنان قطع است.

سيل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور درباره آخرین اقدامات صورت گرفته در بارندگی‌های اخیر در استان هرمزگان اظهار داشت: در شهرستان جاسک مشکلاتی همچنان وجود دارد و در پی طغیان رودخانه‌های گابریک و چگین مشکلاتی برای اهالی روستاهای همجوار در این دو رودخانه اتفاق افتاده است.

نجار ادامه داد: در حال حاضر منازل روستاهای همجوار رودخانه گابریک تخلیه و روستاییان اسکان اضطراری شده‌اند و به روستاهای اطراف رودخانه چگین هم هشدارهای لازم داده شده است.

وی افزود: این حادثه خسارتی به راه‌های روستایی، منازل مسکونی و مزارع کشاورزی وارد کرده و متأسفانه یک نفر نیز جان خود را از دست داده و تعدادی هم مجروح شده‌اند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور بیان داشت:‌ در بارندگی‌های اخیر در استان سیستان و بلوچستان هم موجب شده که ارتباط ۵۰۰ روستا ۲۶ محور فرعی و شبکه آبی ۱۰۰ روستا قطع شود و حدود هزار نفر نیز نجات یافته‌اند.

نجار گفت: آسیب شدیدی به بخش‌های کشاورزی در شهرستان‌های کنارک، چابهار و دلگان وارد شده است و مخابرات نیز در شهرستان‌های نیک‌شهر، فنوج، دلگان، کنارک و قصرقند هم قطع شده است.

مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو نیز از آبرسانی سیار تیم‌های عملیاتی به مناطق آسیب‌دیده از سیل در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان تا زمان عادی شدن شرایط خبر داد.

میثم جعفرزاده با اشاره به اینکه در حال حاضر استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان درگیر سیلاب هستند، گفت: تیم‌های عملیاتی وزارت نیرو در مناطق حضور یافته و در تلاش هستیم تا در کمترین زمان ممکن مشکل را برطرف کنیم.

وی ادامه داد: در استان سیستان و بلوچستان حدود ۲۰۰ روستا بر اثر وقوع سیل دچار قطعی آب شده که برخی از آنها دارای مشکل کدورت منابع آبی و برخی شکستگی خطوط انتقال و خروج از مدار است.

مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو افزود: به‌دلیل شدت سیلاب، برخی از روستاها دچار قطعی ارتباط مواصلاتی و تلفنی شده و به همین دلیل احتمال گسترش قطعی آب در این مناطق وجود دارد.

وی در رابطه با قطعی برق در روستاهای استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در حال حاضر شبکه توزیع برق ۱۱۰ روستا در این استان نیز دچار قطعی شده است. همچنین ارتباط مخابراتی به دلیل قطع فیبر نوری و همچنین راه‌های مواصلاتی شهرستان‌های نیکشهر و قصرقند، نگور، پلان، دلگان، کنارک در محدوده زرآباد نیز مسدود است.

مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو افزود: اکنون تیم‌های عملیاتی به همراه تجهیزات کامل در منطقه در حالت آماده باش هستند اما با توجه به مسدود بودن راه‌های دسترسی، شرایط انجام عملیات بسیار دشوار است.

جعفرزاده با بیان اینکه در بندر خمیر استان هرمزگان یکی از خطوط اصلی انتقال آب دچار شکستگی شده است، گفت: با توجه به اینکه در این منطقه از قبل مخزن ذخیره ۴۰۰۰ متر مکعبی را پیش‌بینی کرده بودیم، تا حدودی مشکل آبرسانی برطرف شده است، علاوه بر اینکه توزیع آب بسته‌بندی نیز همزمان توسط نیروهای عملیاتی در حال انجام است و در تلاش هستیم تا ظرف ۴۸ ساعت آینده تعمیرات خطوط به اتمام برسد.

وی ادامه داد: وقوع سیلاب در استان کرمان نیز حدود ۶۰ روستا را دچار مشکل آبرسانی کرده و علاوه بر اینکه تیم‌های عملیاتی در منطقه مشغول خدمات‌رسانی هستند، از طریق آبرسانی سیار نیز آب مورد نیاز در اختیار مجتمع‌های آسیب دیده قرار می‌گیرد.

مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه برای شبکه برق‌رسانی این استان‌ها با مشکل خاصی مواجه نیستیم.

کد خبر 477719

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • CA ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
    0 0
    بدلیل نبود زیر ساختهای مناسب و نبود مدیریت نوین و کمبود پوشش گیاهی هر کجای ایران باران بیاید سیل خواهد شد. قول به شما میدهم همین تهران با دو روز باران غرق خواهد شد.