گلزار شهدای یافت‌آباد دیگر فضای خالی برای دفن اموات ندارد. این را مسئول اداره اوقاف و امور خیریه جنوب غرب تهران می‌گوید و از ممنوعیت دفن متوفیان در این گلزار قدیمی خبر می‌دهد.

گلزار شهدای یافت آباد

همشهری آنلاین/ مریم قاسمی: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه جنوب غرب تهران می گوید تا اطلاع ثانوی دفن اموات در گلزار شهدای یافت‌آباد با محدودیت‌هایی همراه است و فقط ساکنان بومی یافت‌آباد یا یکی از بستگان درجه یک آنها مجاز به دفن اموات خود در این آرامگاه هستند.

حجت‌الاسلام «رضا گوهری» ادامه می‌دهد: «اکنون مساحت ۲۲ هزارمترمربعی قبرستان عمومی گلزار شهدای یافت‌آباد ظرفیتی برای دفن اموات جدید ندارد. از آنجا که با کمبود فضا برای دفن اموات روبه‌رو هستیم، اهالی مجبورند از طبقات فوقانی قبور برای دفن اموات خود استفاده کنند. بنابراین اولویت دفن اموات در این قبور تنها با خانواده‌هایی است که امواتشان قبلاً در گلزار شهدای یافت‌آباد دفن شده و خودشان نیز بومی یافت‌آباد هستند.»

گوهری ادامه می‌دهد: «با بررسی مشکل اهالی و درخواست شورایاران و ائمه جماعت مساجد تصمیم گرفتیم زمین مناسبی برای توسعه فضای گلزار پیدا کنیم. زمینی به مساحت ۴۰ هزارمترمربع در قسمت جنوبی گلزار شهدای یافت‌آباد پیشنهاد شده که موقعیت جغرافیایی آن برای این کار مناسب است. مالک زمین فرد خیّری است که خارج از کشور زندگی می‌کند. تصمیم داریم از طریق وکیل قانونی او اقدام کنیم تا مالک، زمین را وقف کند.»

گوهری می‌افزاید: «اگر این اتفاق بیفتد، امکان دفن اموات تا ۳۰سال دیگر در گلزار شهدای یافت‌آباد فراهم می‌شود.»

کد خبر 477677
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha