مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: با توجه به تهیه نقشه کاداستر برای ۴۰۰ هزار هکتار از عرصه‌های منابع ملی، امسال ۵۷۰ میلیون تومان از اعتبارات صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح کاداستر در ۱۱۶ هزارهکتار از عرصه‌های جنگلی استان اختصاص یافت.

کاداستر عرصه‌های جنگلی گلستان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از تسنیم، ابوطالب قزلسفلو  اظهار کرد: براساس قانون جامع حدنگار و آیین‌نامه مربوط به آن تمامی دستگاه‌های دولتی از جمله منابع طبیعی موظف شدند برای اراضی دولتی و ملی، اسناد تک برگی کاداستری تهیه کنند.

قزلسفلو گفت: در این نقشه‌ها کلیه مشخصات در یک طرح جامع به ثبت می‌رسد و مباحث نقل و انتقال با سرعت بیشتری انجام می‌شود و حفاظت عرصه‌ها نیز تقویت می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان افزود: در استان یک میلیون و ۳۴۰ هزار هکتار عرصه‌های منابع طبیعی داریم که برای یک میلیون و ۲۵۷ هزار هکتار سندهای دفترچه‌ای صادر شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه برای ۴۰۰ هزار هکتار از عرصه‌های ملی سند به نام دولت اخذ شده است، از سال ۹۶ اجرای طرح کاداستر به طور جدی پیگیری شد و تهیه این نقشه‌ها در ۴۳۰ هزار هکتار در حال اجرا است.

قزلسفلو بیان کرد: امسال با اعتبار صندوق توسعه ملی به مبلغ ۵۷۰ میلیون تومان اجرای طرح کاداستر در ۱۱۶ هزار هکتار از عرصه‌های منابع ملی طرح در حال اجراست و امیدواریم بتوانیم تا پایان سال مالی جاری این نقشه‌ها را تهیه کنیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اضافهکرد: اولویت در اجرای طرح کاداستر با اراضی جنگلی است، در این زمینه ۵۸ درصد این عرصه‌ها تحت پوشش قرار گرفته و تاکنون برای ۲۱ درصد عرصه‌های جنگلی سند تک برگی گرفتیم.

وی گفت: کاداستر اراضی ساحلی از اولویت‌های استان است و در این بخش هم فعالیت‌ها را شروع کردیم و در حال تهیه نقشه‌ها هستیم که پس از آن به ادارات ثبت ارسال می‌شود.

کد خبر 477663

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha