تعدادی از استان‌ها طی حوادث جوّی ٧٢ ساعت گذشته در کشور درگیر سیل و آبگرفتگی شده‌اند و تاکنون یک نفر در استان هرمزگان کشته و یک نفر در سیستان و بلوچستان مفقود شده است.

سیل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور با تایید این خبر گفت: هلال احمر طی ٧٢ ساعت گذشته امدادرسانی‌های متعددی در استان‌های مختلف از جمله سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان داشته است.

  • هرمزگان

مرتضی سلیمی به امدادرسانی در کولاک و برف، سیل و آبگرفتگی استان هرمزگان اشاره کرد و گفت: ۱۱ شهرستان از جمله بشاگرد، بندرلنگه، بندرعباس، پارسیان، جاسک، حاجی‌آباد، خمیر، رودان، سیریک، قشم و میناب طی ٧٢ ساعت گذشته متاثر از برف، سیل و آبگرفتگی بودند.

وی با بیان اینکه ٢٩ شهر و روستا از سوی سازمان امداد و نجات هلال احمر امدادرسانی شدند، تصریح کرد: ۱۳۱۳ نفر طی این مدت امدادرسانی شدند و ٩٢ نفر به صورت اضطراری اسکان داده شدند.

سلیمی با بیان اینکه یک نفر در شهرستان بشاگرد بر اثر این حوادث جوی جان خود را از دست داده است، گفت: تاکنون از ١٢٨ واحد مسکونی آب تخلیه شده و ٢۵٠ امدادگر و نجاتگر در قالب ۵٠ تیم امدادی در این استان حضور دارند.

  • کرمان

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر درباره اقدامات انجام‌شده در حوادث جوی استان کرمان نیز گفت: ١۴ شهرستان ارزوئیه، انار، بافت، بردسیر، رابر، رودبارجنوب، ریگان، ساردوئیه، سیرجان، شهداد، قلعه گنج، کهنوج، کرمان و منوجان متاثر از این حوادث هستند.

سلیمی با بیان اینکه طی سه روز گذشته ٤٦ شهر و روستا و ١١ محور کوهستانی امدادرسانی شدند، گفت: ١١٩ امدادگر و نجاتگر در قالب ۲۴ تیم در این استان حضور دارند.

  • سیستان و بلوچستان

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر به وقوع سیل و آبگرفتگی در استان سیستان و بلوچستان هم اشاره کرد و گفت: طی ٧٢ ساعت گذشته ١٣ شهرستان استان سیستان و بلوچستان نیز متاثر از سیل بوده‌اند.

به گفته سلیمی، این ١٣ شهرستان از جمله ایرانشهر، چابهار، خاش، دلگان، زاهدان، سرباز، سراوان، سیب و سوران، فنوج، کنارک، میرجاوه، نیکشهر و هیرمند هستند.

وی از امدادرسانی در ۴٠ شهر و روستا در استان سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: تاکنون ۱۲۴۸ نفر در این استان امدادرسانی شدند و ٣٢٧ نفر به صورت اضطراری اسکان یافتند. یک نفر هم در شهرستان راسک مفقود شده که جستجوها برای یافتن او ادامه دارد.

به گفته سلیمی ۵٢١ امدادگر و نجاتگر در قالب ١٠۴ تیم برای امدادرسانی در سیستان و بلوچستان حضور دارند.

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان نیز خبر داد: تاکنون به هزار و ۱۷۳ نفر آسیب دیده از باران و سیلاب اخیر در این استان امدادرسانی شده است.

رسول راشکی در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: بر اثر بارندگی‌های چند روز اخیر در سیستان و بلوچستان رودخانه‌های فصلی طغیان کردند و تعدادی از راه‌های ارتباطی مسدود و منازل شماری از مردم در ۱۳ شهرستان در جنوب استان دچار آبگرفتگی شد.

وی افزود: تاکنون به هزار و ۱۷۳ فرد آسیب دیده از سیلاب در قالب ۲۸۵ خانواده در ۲۷ روستا در سطح استان توسط جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان امدادرسانی انجام شده است.

وی ادامه داد: نیروهای امدادی هلال احمر علاوه بر اسکان مردم درگیر طی این مدت ۲۷۳ تخته پتو، ۱۴۲ تخته موکت، ۸۰ دستگاه چادر و مقادیری نایلون و مواد غذایی بین افراد آسیب دیده در سطح استان سیستان و بلوچستان توزیع کردند.

راشکی با اشاره به اینکه تاکنون ساکنان ۶ روستا گرفتار در سیلاب در شهرستان کنارک تخلیه و به مناطق امن منتقل شده‌اند، تصریح کرد: همچنین مأموران هلال احمر تاکنون جان ۲۱ نفر از گرفتاران در طغیان رودخانه‌های محلی را نجات داده‌ و ۸ خودروی گرفتار در سیلاب را نیز رها کرده‌اند.

تصاویر زیر سیل و سیلاب در استان سیستان و بلوچستان را نشان می‌دهد.

کد خبر 477591

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha