مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه از احیای ۱۳۰۰ هکتار از بافت‌های‌ فرسوده استان در صورت تامین اعتبار تا ۲ سال آینده خبر داد.

بافت فرسوده

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، مسعود شریفی گفت: ۲۰۸۶ هکتار بافت‌فرسوده در سطح استان کرمانشاه وجود دارد که بافت‌های تاریخی، بافت ناکارآمد میانی فرسوده، سکونت‌گاه‌های غیررسمی اطراف شهر و بافت‌هایی با پیشینه روستایی که به شهر الحاق شده‌اند را شامل می‌شود.  

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان در حال حاضر ۳۰ درصد جمعیت استان در بافت‌های فرسوده ساکن هستند.  

شریفی اظهار کرد: ادارات راه و شهرسازی هماهنگ‌کننده و به عنوان دبیران ستادهای بازآفرینی در بحث احیای بافت‌های فرسوده مشارکت و فعالیت دارند و متولی اصلی در بحث احیای بافت‌های‌فرسوده شهرداری‌ها هستند و این در حالی است که شهرداری‌ها اوضاع مالی مناسبی ندارند و از توانایی تامین اعتبارات لازم جهت بازآفرینی بافت‌های فرسوده ناتوان هستند.   

این مسئول به اجرای طرح جامع اقدام مشترک بازآفرینی بافت‌های‌فرسوده اشاره کرد و افزود: در قالب این طرح که در سطح ملی و در تمام استان‌های کشور در حال اجراست، احیای ۱۳۰۰ هکتار از بافت‌های فرسوده استان در دستور کار قرار دارد.  

وی افزود: اعتبار لازم برای اجرای این طرح حدود ۴۰۰ میلیارد تومان برآورد شده که باید ۲۳۶ میلیارد تومان آن توسط شهرداری‌ها، ۱۲۰ میلیارد تومان آن توسط دستگاه‌های دولتی و ۴۵ میلیارد تومان آن توسط وزارت راه و شهرسازی تامین اعتبار شود.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: ۲۲ محله دارای بافت فرسوده در ۱۰ شهر استان شناسایی شده که برای احیای این محله‌ها حدود ۲۴۳ پروژه تعریف شده که باید توسط دستگاه‌های مختلف اجرایی شود.  

وی افزود: در صورت تامین اعتبار لازم و همکاری تمامی دستگاه‌ها و به‌ ویژه شهرداری‌ها، ظرف دو سال آینده ۱۳۰۰ هکتار از بافت فرسوده استان واقع در این محلات احیا می‌شود.  

شریفی بیان کرد: احیای بافت‌های فرسوده باید در دو بعد احیای زیرساخت‌ها و نوسازی واحدهای مسکونی صورت گیرد، احیای بافت فرسوده در این طرح به معنی تامین زیرساخت‌ها و نوسازی آنها است و برای نوسازی واحدهای مسکونی فرسوده مردم خودشان باید وارد کار شوند.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه افزود: در حال حاضر حدود ۶۰ میلیون تومان تسهیلات جهت نوسازی واحدهای مسکونی فرسوده تسهیلات داده می‌شود، اما مردم ساکن در بافت‌های فرسوده اغلب توان مالی چندانی برای دریافت این تسهیلات و احیای واحدهای فرسوده خود ندارند.  

کد خبر 477532

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha