کیومرث بیات رییس هیات شطرنج گیلان و پدر شهره بیات، سرداور ایرانی مسابقات جهانی شطرنج، تایید کرد که علیرغم توصیه های فراوان من و رییس فدراسیون، دخترش دیگر به ایران برنمی‌گردد.

شهره بيات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، شهره بیات اولین و تنها بانوی داور بین‌المللی شطرنج گرید A در آسیا و مدرس فدراسیون جهانی شطرنج که قضاوت در مسابقات مهمی از جمله فینال قهرمانی شطرنج بانوان جهان را در کارنامه دارد، شب گذشته در مسابقه شطرنج قهرمانی بانوان جهان میان دو شطرنج‌باز برتر دنیا یعنی «جو ون جون» از چین و «الکساندرا گوریاچکینا» از روسیه بدون رعایت حجاب ایرانی حاضر شد تا رسانه‌ها گمانه زنی های مختلفی از این موضوع داشته باشند.

 اما کیومرث بیات رییس هیات شطرنج استان گیلان و پدر شهره، در گفتگو با خط اول ورزشی بر همه این گمانه زنی‌ها پایان داد و تایید کرد که دخترش دیگر به ایران برنمی‌گردد.

 وی گفت: من و اقای پهلوان زاده رییس فدراسیون شطرنج خیلی تلاش کردیم شهره را متقاعد کنیم برگردد اما دخترم معتقد است با شرایطی که برای شطرنج ایران پیش امده هر لحظه امکان تعلیق آن وجود دارد و من که تازه شروع فعالیت‌های بین‌المللی‌ام است نمی‌توانم به آنچه می‌خواهم دست پیدا کنم.

ماجرای مهاجرت تکواندوکار ایران به هلند | علیزاده به المپیک می‌رسد؟

 کیومرث بیات افزود: در مسابقات جهانی شطرنج ورزشکاران اسراییلی فراوانی حاضر می‌شوند که امکان رویارویی ورزشکاران کشورمان با آنها زیاد است از همین رو با عدم رویارویی با آنها، فیده فدراسیون کشورمان را تعلیق خواهد کرد.

 وی ادامه داد: یقینا شهره همانطور که تا به حال هیچ فعالیت سیاسی نداشته از این به بعد نیز هیچ حرکت سیاسی نخواهد کرد و صرفا به فکر پیشرفت در رشته ورزشی مورد علاقه خود خواهد بود، از همین رو رسانه از گمانه زنی‌های بی‌مورد بپرهیزند.

کد خبر 477097

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha