بازار جهانی نفت که رکوردهای قیمتی جدیدی را پس از پاسخ کوبنده سپاه به حمله تروریستی امریکا تجربه می‌کرد، پس از عقب‌نشینی دونالد ترامپ از رجزخوانی‌های پیشینش شاهد سقوط قیمت‌ها بود.

oil

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، هر بشکه نفت‌خام برنت دریای شمال که امروز در سطوح بالای ۷۰ دلار داد و ستد می‌شد، تا مرز ۶۵ دلار سقوط کرد.

از سوی دیگر، در بازار نیویورک هر بشکه نفت‌خام وست تگزاس اینترمدیت نیز با سقوط چهار درصدی، در سطح ۶۰ دلار قرار گرفت.

بازار نفت امروز صبح تحت تاثیر پاسخ موشکی ایران به ترور سپهبد حاج قاسم سلیمانی که به پایگاه آمریکا در عراق انجام شد، شاهد افزایش قابل توجه قیمت ها بود. بعد از آنکه تنش های سیاسی میان ایران و ایالات متحده آمریکا تحت تاثیر ترور سپهبد حاج قاسم سلیمانی به شدت بالا گرفته بود، قیمت نفت همچون روزهای قبل روندی صعودی را تجربه کرد و افزایش یافت.

بر اساس گزارش بلومبرگ، تنش‌ها بین ایران و آمریکا بعد از آنکه این کشور در اقدامی کور و خصمانه سپهبد حاج قاسمی سلیمانی را در عراق ترور کرد، وارد مرحله جدیدی شد به گونه ای که ایران از انتقام جویی سخت سخن گفت و در نهایت بامداد امروز پایگاه عین الاسد را که یکی از بزرگترین پایگاههای هوایی آمریکا در عراق بود، هدف قرار داد.   

شاخص جهانی نفت، نفت خام برنت، روز چهارشنبه قبل از معاملات آتی ICE در سنگاپور با ۳.۴۸ دلار افزایش به ۷۱.۷۵ دلار در هر بشکه افزایش یافت.

شاخص نفت نفت وست تگزاس اینترمدیت نیز ۲.۹۵ دلار معادل ۴.۷ درصد افزایش یافت و به ۶۵.۶۵ دلار رسیده بود.

کد خبر 476906

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha