وزیر انرژی امارات متحده عربی با بیان اینکه اوپک آماده است تا با افزایش تنش‌ها در خاورمیانه به تقاضای نفتی جهان پاسخ دهد گفت: هیچ کشوری نمی‌تواند باعث بازگشت به شرایطی شود که قیمت نفت خام به ۱۰۰ دلار در هر بشکه رسیده بود.

اوپك

به گزارش همشهری آنلاین سهیل المزروعی به سی‌ان‌ان بیزینس گفت که اتحادیه (اوپک) به دنبال اطمینان از تأمین انرژی کافی در اقتصاد جهانی است حتی اگر درگیری ایالات متحده و ایران باعث بی‌ثباتی منطقه شود.

وی با بیان اینکه امارات متحده عربی در حال ایجاد ظرفیت مازاد برای جلوگیری از کمبود است افزود: ما همیشه مطمئن خواهیم شد که هر آنچه را که نیاز است به جهان عرضه کنیم.

با این وجود وزیر انرژی امارات هشدار داد که حتی اوپک و متحدان آن نیز منابع نامحدود ندارند.  

المزروعی اظهار داشت: ایران که خود بزرگ‌ترین تولید کننده نفت است، از حمله به حمل و نقل دریایی در تنگه هرمز که یک آبراه مهم برای عبور تانکرهای نفتی و صادرات نفت خام از خلیج فارس به بازارهای جهانی است، جلوگیری می‌کند.

وی گفت: تنگه هرمز نه‌تنها برای ما مهم است، بلکه برای اقتصاد جهانی و کل زنجیره تأمین نیز مهم است و ایران آن را درک می کند. اقتصاد جهانی نمی‌تواند مجددا قیمت ۱۰۰ دلاری برای نفت را تاب آورد.

معاملات نفت خام برنت، معیار جهانی، (امروز) چهارشنبه پس از پرتاب موشک‌های ایرانی به دو پایگاه نظامی آمریکایی در عراق به ۷۰ دلار در هر بشکه افزایش یافت.

کد خبر 476814

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha