اقوام و نزدیکان کادر پرواز شماره ۷۵۲ خطوط هوایی بین‌المللی اوکراین در کیف منتظر رسیدن هواپیمایی بودند که هرگز روی باند فرودگاه ننشست.

اقوام كادر پروازي هواپيمايي اوكراين

به گزارش همشهری آنلاین، روزنامه نیویورک تایمز در گزارش خود از فاجعه سقوط هواپیمای بویینگ ۷۳۷ خطوط هوایی اوکراین در اطراف تهران، سراغی هم از شهروندان اوکراینی گرفته که اقوام و خویشان خود را در این حادثه از دست داده‌اند. هواپیما دو دقیقه پس از برخاستن از باند فرودگاه امام خمینی(ره) تهران ارتباط خود را با برج کنترل از دست داد و شش دقیقه بعد هم در حالی سقوط کرد که یکی از موتورهای سمت راست آن آتش گرفته بود.

سقوط هواپیمای مسافربری خطوط هوایی بین‌المللی اوکراین می‌تواند به بحران‌های سیاسی در این کشور دامن بزند. بخشی از سهام این خطوط هوایی در اختیار ایگور کولومویسکی است که از پرنفوذترین سرمایه‌داران و نزدیک‌ترین افراد به رئیس جمهوری اوکراین به شمار می‌رود. ولادیمیر زلنسکی که برای گذراندن تعطیلی‌های سال نو به عمان رفته بود، سفر خود را نیمه‌کاره رها کرد و به کیف بازگشت.

هر چند بسیاری از هواپیماهای فعال در خطوط هوایی اوکراین عمر بیش از ۱۰ سال دارند اما هواپیمایی که امروز سقوط کرد سال ۲۰۱۶ از شرکت بویینگ خریده و مستقیم از کارخانه به کیف منتقل شده بود. مهندسان پرواز هم دو روز پیش از حادثه هواپیما را بازدید اساسی و ایرادهای احتمالی آن را رفع کرده بودند. همه پروازهای خطوط هوایی اوکراین به مقصد تهران تا روشن شدن ابعاد حادثه لغو شده است.

کد خبر 476800

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha