شبکه سی. ان. ان گزارش داد نیروها و پدافند هوایی آمریکا در خاورمیانه در واکنش به پاسخ احتمالی ایران به حالت آماده‌باش در آمده‌اند.

cnn

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرناف تارنمای این شبکه به نقل از دو مقام آمریکایی نوشت: نیروها و باتری‌ موشک‌های دفاع هوایی آمریکا در سراسر خاورمیانه دوشنبه شب برای مقابله با حملات احتمالی پهپادهای ایرانی به حالت آماده‌باش درآمدند.

بنا بر این گزارش، اطلاعات جاسوسی آمریکا نشان می‌دهد که ایران تجهیزات نظامی خود از جمله پهپادها و موشک‌های بالستیک خود را طی روزهای اخیر جابجا کرده است.

مقام‌های آمریکایی گفتند که این جابجایی شاید تلاشی برای ایمن کردن تسلیحات در برابر حمله احتمالی آمریکا یا تغییر موضع این تسلیحات برای انجام حمله باشد.

یک مقام آمریکایی گفت «نشانه‌ها حاکی است که ما باید تهدیدها را زیر نظر داشته باشیم» حتی نزدیک‌تر از قبل. یک مقام دیگر نیز گفت که «همه نیروها و باتری‌های پاتریوت در منطقه در حال آماده‌باش کامل» در مقابل «تهدید حمله احتمالی» قرار دارند.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه هشت نفر دیگر بامداد جمعه (۱۳ دی) در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

کد خبر 476505

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha