تعداد قربانیان حوادث رانندگی در جاده‌ها و خیابان‌های پایتخت نروژ در سال ۲۰۱۹ برای نخستین بار در تاریخ روی عدد یک متوقف ماند.

ترافیک شهری در نروژ

به گزارش همشهری آنلاین، روزنامه محلی آفتن‌پستن نروژ همزمان با نخستین روزهای سال ۲۰۲۰ آمار قربانیان حوادث رانندگی و ترافیکی سال گذشته را در این کشور منطقه اسکاندیناوی منتشر کرد. بر این اساس، در ۳۶۵ روز سال ۲۰۱۹ فقط یک نفر در خیابان‌ها و جاده‌های اسلو کشته شد که در مقایسه با ۱۲۶ قربانی حوادث رانندگی لندن تقریبا هیچ است.

برای نخستین بار در تازیخ، هیچ قربانی زیر ۱۶ سال در سراسر نروژ بین کشته‌های حوادث ترافیکی وجود نداشت. هر چند در دیگر مناطق و شهرهای نروژ جز پایتخت آمار قربانیان نسبت به سال ۲۰۱۸ اندکی افزایش یافت و از ۱۰۸ به ۱۱۰ رسید. پیش از این آمار کمترین قربانیان حوادث جاده‌ای در اسلو مربوط با سال ۲۰۱۷ با سه کشته بود.

آمار و ارقام اداره راه‌های عمومی نروژ نشان می‌دهد تعداد کشته‌های حوادث رانندگی در اسلو در ۵۰ سال اخیر به شدت کاهش یافته و از ۴۱ مرگ سال ۱۹۷۵ به یک مرگ رسیده است. نروژ سال ۲۰۱۷ کمترین آمار مرگ و میر را در حوادث ترافیکی در تمام اروپا داشت و فقط ۲۰ حادثه به ازای هر یک میلیون شهروند آن گزارش شد.

 با وجود آمار ۱۲۶ مرگ در لندن تا اوایل دسامبر ۲۰۱۹ و افزایش ۲۲ نفری نسبت به سال پیش از آن، بریتانیا از امن‌ترین کشورهای اتحادیه اروپا در زمینه حوادث ترافیکی است. سال گذشته کمتر از ۳۰ مرگ به ازای هر یک میلیون نفر در این کشور ثبت شد. این در حالی است که بلغارستان و رومانی با میانگین ۹۰ مرگ در یک میلیون نفر پرخطرترین کشورهای اروپا بودند.

سال ۲۰۰۲ دولت نروژ پروژه چشم‌انداز صفر را به عنوان بخشی از برنامه ملی حمل و نقل برای سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۹ معرفی کرد. کاهش میانگین سرعت در جاده‌ها، افزایش تعداد خودروهای سنگین بسیار ایمن و در نظر گرفتن مسیرهای امن برای موتور و دوچرخه به ویژه در مرکز شهر از جمله برنامه‌ها برای رساندن تعداد مرگ و میر به صفر است.

از نظر تعداد قربانیان در حوادث ترافیکی، دسامبر بدترین ماه در سراسر نروژ بود و آمار مرگ و میر در آن با دو برابر شدن نسبت به دسامبر ۲۰۱۸ به ۱۴ نفر رسید. صادق خان، شهردار لندن قصد دارد تعداد سفرهای درون‌شهری خودرویی را تا سال ۲۰۴۱ حدود ۸۰ درصد کاهش دهد.

کد خبر 476476

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha