امروز مراسم تشییع پیکر پاک و مطهر شهید«هادی طارمی» حال و هوای دیگری داشت. همه آمده بودند؛ حتی آنهایی که او را نمی‌شناختند.

شهید طارمی

خیلی‌ها پس از شهادتش فهمیده بودند که او کیست. دومین شهید از خانواده طارمی که دعوت حق را لبیک گفت و آسمانی شد.

همشهری آنلاین/ مریم قاسمی: کوی ۱۷شهریور، ۱۵متری دوم، کوچه شهید ایمانی. سرتا سر کوچه مملو از جمعیت است. ابتدای کوچه حجله شهید هادی طارمی خودنمایی می‌کند. با اینکه صبح زود است، اما همه اهل محل از خانه بیرون آمده‌اند و هرکسی هر طور که می‌تواند از مهمانان شهید پذیرایی می‌کند. بعضی از همسایه‌ها دست به دست هم داده و کوچه را آب و جارو کرده‌اند. فضای محله با گلاب عطرآگین شده و هرکسی گوشه‌ای از کار را برعهده گرفته است. یکی اسپند دود می‌کند، دیگری با سینی چای و نان و خرما پذیرای مهمانان شهید طارمی است. امروز این کوچه بوی بهشت می‌دهد. اهل محله «هادی» را به‌عنوان جوانی مهربان و با ادب می‌شناسند و البته تا زمان شهادتش نمی‌دانستند که او همرزم سردار سلیمانی بوده است.

 امشب جواد مهمان عزیزی دارد

ساعت۷ است و همه چیز مرتب سر جای خود قرار دارد. دیگر از این بهتر نمی‌شود. اهالی برای او سنگ تمام گذاشته‌اند. کوچه‌ها و خیابان‌ها را یکی پس از دیگری طی می‌کنیم. نزدیک مسجد صاحب‌الزمان(عج) ایستگاه صلواتی دایر است. بچه‌های مسجد آستین‌ها را بالا زده‌اند. فضای محله با نوحه‌هایی که از بلندگوی مسجد پخش می‌شود، دلنشین‌تر شده است. امام جماعت مسجد ازتریبون اعلام می‌کند که مراسم تشییع پیکر مطهر شهید ساعت۸:۳۰ از میدان جانبازان برگزار می‌شود.

 امشب جواد مهمان عزیزی دارد

مردم سر از پا نمی‌شناسند. شتابان به سوی میدان جانبازان می‌روند؛ ‌گویی گمشده‌ای دارند. دیگر سیل جمعیت اجازه استفاده از وسیله نقلیه شخصی و عمومی را نمی‌دهد. مادری عصازنان راه خود را میان مردم پیدا می‌کند. مادران و پدران بسیاری که نوزاد خود را با کالسکه حمل می‌کنند نیز میان خیل عزاداران دیده می‌شوند. چند کودک با در دست داشتن پوستر شهید طارمی به آرامی پشت سر والدین خود درحرکتند. جوانان با تاج گل‌های داودی زرد و سفید در دست سمت خانه شهید می‌روند تا او را باشکوه هرچه تمام‌تر به سوی آرامگاه ابدی‌اش بدرقه کنند.

به سختی به خودرو حامل پیکر مطهر شهید هادی طارمی می‌رسیم. مردم دسته‌های گل را به نیروهایی که کنار پیکر شهید طارمی ایستاده‌اند، تحویل می‌دهند و آنها تابوت شهید را گلباران می‌کنند. همه جا عطرآگین شده است. عزاداران هرچه در دست دارند؛ شال، روسری یا چفیه به سربازان می‌دهند تا آنها را متبرک کنند. محله شادآباد وکوی ۱۷شهریور منطقه۱۸ هرگز این روز را از یاد نخواهد برد.

به میدان جانبازان نزدیک می‌شویم. حرکت جمعیت کندتر می‌شود و همه می‌ایستند. مداح اهل‌بیت(ع) زیارت عاشورا می‌خواند و حاضران با او زمزمه می‌کنند. ساعت۱۰ است و میدان جانبازان بی‌شباهت با روزهای دیگر.

پیکر مطهر شهید پس از ساعت‌ها تشییع، برای انجام مراسم خاکسپاری به قطعه۵۰ بهشت زهرا(س) منتقل و در کنار برادر شهیدش «جواد طارمی» که سال۱۳۶۲ در مناطق عملیاتی جنوب به شهادت رسیده بود، آرام می‌گیرد.

عکس ها: امیر پناهپور

کد خبر 476438
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha