مجموع نظرات: ۱۹
سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳
۰ نفر

سردار سرتیپ پاسدار حسین پورجعفری(جعفری‌نیا) در گلباف کرمان به دنیا آمد و در فرودگاه بغداد همراه با سردار سلیمانی به دست آمریکا به شهادت رسید.  

سردار سرتیپ حسین پورجعفری

همشهری آنلاین: سردار شهید حسین پورجعفری (جعفری نیا) عضو سپاه پاسداران و سپاه قدس و از جانبازان هشت سال دفاع مقدس، بیش از ۴۰ سال تا پای شهادت همراه و همراز سردار سلیمانی گام برداشت و سرانجام نیز در کنار فرمانده خود بامداد جمعه ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ در حمله تروریستی آمریکا در فرودگاه بغداد همراه با دیگر همراهان ایرانی و ابومهدی المهندس معاون حشدالشعبی و تنی چند از اعضای حشدالشعبی به شهادت رسیدند. مراسم تشییع و تدفین این شهید بزرگوار نیز همراه با آئین تشییع پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی در کرمان برگزار شد.

همرزمان سردار شهید حسین پورجعفری از او به عنوان مخزن اسرار لشکر ۴۱ ثارالله و محرم ترین فرد به سردار سلیمانی یاد می‌کنند تا جایی که تلفن‌های خاص و قرار ملاقات و برنامه‌های ویژه ایشان را نیز شهید پورجعفری هماهنگ می‌کرد.  

مجید حسن‌زاده، مسئول دفتر فرماندهی لشکر ۴۱ ثارالله و از همرزمان و همکاران شهید پورجعفری درباره این شهید می‌گوید: شهید پورجعفری از سال ۶۱ و عملیات والفجر مقدمانی وارد عرصه مبارزه در جنگ تحمیلی شد و بعد از شرکت در عملیات‌های مختلف در سال ۶۴ همراه با شهید میرحسینی در منطقه آبی تبور و در برخورد با قایق نیروهای عراقی مجروح و دچار شکستگی کمر شد که به‌دلیل این مجروحیت سنگین به مدت یک سال و نیم از جبهه دور بود.  

همرزمانش صداقت و محرم راز بودن را مهم‌ترین ویژگی سردار سرتیپ پورجعفری می‌دانند.  

او باوجود این که سال ۹۵ بازنشسته شده بود و می‌توانست در خانه بنشیند و استراحت کند ولی با سردار شهید سلیمانی همراه ماند و با فرمانده خود نیز شهید شد.  

این شهید بزرگوار از دوران دفاع مقدس همراه سردار سلیمانی بوده است و در سال ۷۶ با سردار سلیمانی وارد نیروی قدس سپاه شد و در سال‌های اخیر نیز دستیار ویژه شهید سلیمانی بوده است. از شهید پورجعفری دو دختر و دو پسر به‌یادگار مانده است.  

کد خبر 476391

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کرمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 11
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
    52 7
    روحش شاد و قرین رحمت الهی باد ( کانهم بنیانا مرصوص) امثال ایشان هستند .
  • ریحانه IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    58 4
    شهادتت مبارک
  • زاهد IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
    47 8
    باسلام. و درود بیکران بروح امام شهدا و همه این شهیدان. و سرداراسمانی سردار شجاع کسی که در جستجوی شهادت بود درهمه عالم و سپس به عنوان سرباز ولایت و رهبری به آرزوی خودش رسید. ولی واقعا همه مؤمنین تا ابد به یاد او هستند. سردار بزرگ دعا خیرت بدرقه همه شیعیان جهان و آزادگان باشد. و راهت ادامه دارد. انشااله. با آرزوي تعجیل برای اقاامام زمان عج.
  • هدایت باستی IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    41 2
    روح شهدا شاد
  • محمد IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
    40 2
    در وصیت نامه سردار دلها از این شهید بزرگ یاد شده است برای شادی روحش صلوات
  • عقیل عجم اکرامی US ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
    44 3
    درود به شرف و روان پاکش باد خوش بسعادتش که در دنیا عمری را در کنار یکی از بهترین خلق از امت رسول الله یعنی سلیمانی بزرگ گذراند و در آخرت هم روزی خورنده در نزد پروردگارش. مطمینا اینکه سردار سلیمانی از این شهید بزرگوار( پور جعفری) در وصیت نامه شون اسم بردند ، نشان از گوهر وجودی این فرد داشته. راهشان پر رهرو ان شاالله یاری رسان و شفیع ما باشند
  • آلما FR ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
    39 2
    اللهم صل علی محمد وآل محمد و عجل فرجهم
  • س.خوارزمشاهی IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    40 1
    روحشان شاد...بزرگ مردی چون ایشان میتواند دوش تا دوش سردار باشد