مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان گفت: بر اثر ازدحام جمعیت، تعدادی از تشییع‌کنندگان مراسم سردار سلیمانی در کرمان مصدوم شدند و برخی در اثر ازدحام جمعیت جان باختند.

صداوسيما

به گزارش همشهری‌آنلاین، حمید شمس‌الدینی، مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان سه‌شنبه ۱۷ دی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این افراد در مسیر خروجی از میدان آزادی و ورودی به خیابان شهید بهشتی بر اثر کثرت بالای جمعیت در زیر دست و پا مانده و مصدوم شده‌اند و موجب کدورت برخی از افراد مشایعت‌کننده قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در این رابطه هیچ یک از موارد مطروحه و شایعات در شبکه‌های مجازی درباره عملیات انتحاری موضوعیت ندارد.

تعدادی از تشییع‌کنندگان در کرمان جان باختند

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: متاسفانه بر اثر ازدحام و تراکم انبوه جمعیت تشییعکننده در کرمان تعدادی از هموطنان جان خود را از دست دادند و تعدادی از مصدومان نیز به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

پیرحسین کولیوند در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: در حال بررسی ابعاد این حادثه هستیم و به محض مشخص شدن شرایط جسمی مصدومان، اطلاعات تکمیلی از طریق رسانه ملی اطلاع رسانی خواهد شد.

وی گفت: خبرهای این حادثه را فقط از مراجع رسمی پیگیری کنند.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، آمارهای اولیه حکایت از جان باختن  ۳۵ نفر و  مصدوم‌شدن ۱۹۰ نفر دارد.

مراسم تشییع سردار سپهبد سلیمانی صبح سه‌شنبه ۱۷ دی با حضور جمعیت انبوه مردم استان کرمان و استان‌های همجوار در شهر کرمان برگزار شد.

به گزارش ایسنا، باتوجه به ازدحام جمعیت مراسم خاک سپاری سردار سلیمانی به تعویق افتاد.

همچنین ایرنا نوشت:  رئیس سازمان اورژانس کشور از جان باختن ۴۰ نفر و مصدوم شدن ۲۱۳ نفر در مراسم تشییع پیکر سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در کرمان خبر داد.

پیرحسین کولیوند افزود: متاسفانه در مراسم تشییع امروز در کرمان تا این لحظه ۴۰ نفر به دلیل ازدحام جمعیت جان باختند و ۲۱۳ نفر نیز مصدوم شدند که مصدومان از سوی تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ به مراکز درمانی و بیمارستانی منتقل شده اند.

وی توضیح داد: اغلب افراد جان باخته و مصدوم در این مراسم در مسیر خروجی از میدان آزادی و ورودی به خیابان شهید بهشتی کرمان بر اثر ازدحام جمعیت جان باخته یا دچار آسیب شده اند.

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: وزیر بهداشت شخصاً در محل تشییع حضور دارد و موضوع امدادرسانی به مصدومان را مدیریت می‌کنند.

همچنین عباس آمیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان اظهار داشت: متاسفانه در مراسم تشییع پیکر مطهر سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و سردار شهید پورجعفری در کرمان  تعدادی از شرکت‌کنندگان در مراسم جان باختند.

وی با عنوان اینکه بیش از ۵۰ نفر در حادثه امروز جان خود را از دست دادند گفت: پزشکی قانونی در حال شناسی اجساد است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمان علت فوت این افراد را خفگی عنوان کرد و افزود: آمار نهایی جان‌باختگان متعاقبلا اعلام خواهد شد.

کد خبر 476343

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کرمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha