مدیر کل امور مالیاتی استان مرکزی گفت: ۳ هزار و ۸۲۰ میلیارد ریال عوارض ارزش افزوده و آلایندگی در سال جاری بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های این استان توزیع شد.

عوارض

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، عباس مزیکی، سه‌شنبه ۱۷ دی افزود: ۲ هزار و ۸۸۰ میلیارد ریال این منابع مالی از محل عوارض ارزش افزوده و ۹۴۰ میلیارد ریال از محل عوارض آلایندگی در بین دهیاری‌ها و شهرداری‌های استان مرکزی توزیع شده است. همچنین ۳۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال درآمد امسال از محل استانی و ملی در استان مرکزی کسب شد که ۴۵ درصد آن از محل مالیات مستقیم و ۵۵ درصد از محل مالیات ارزش افزوده حاصل شده است.

مدیر کل امور مالیاتی استان مرکزی خاطرنشان کرد: سازمان امور مالیاتی با رویکرد حمایت از تولید و مبارزه با فرار مالیاتی و اخذ مالیات بر مبنای اصول قانونی تحقق درآمد پیش‌بینی شده  اقدام کرده، ضمن این که مدت پرداخت مالیات از ۳ سال به ۵ سال افزایش یافته است.

وی پایان دی ماه را آخرین مهلت ثبت صندوق و سامانه فروشگاهی گروه های جدید در سایت سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی www.tax.gov.ir  دانست و گفت:  تصویب این قانون در راستای شفاف‌سازی فعالیت فعالان اقتصادی و دریافت مالیات بر ارزش افزوده موثر است. اصلاح قانون ارزش افزوده با هدف رفع مشکلات اجرایی در جریان تصویب قرار دارد.

کد خبر 476340

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha