ارتش آمریکا شش فروند بمب‌افکن هسته‌ای B۵۲ خود را در جزیره دیه‌گو گارسیا در میانه‌های اقیانوس هند مستقر کرد تا از دسترس موشک‌های ایرانی دور باشند.

پايگاه نظامي آمريكا در جزيره ديگو گارسيا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فاکس‌نیوز، چند روز پس از اقدام تروریستی ارتش آمریکا و دانلد ترامپ در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی، وحشت در واشنگتن از انتقام سخت ایران به اوج رسیده است. از این رو، نیروی هوایی آمریکایی بمب‌افکن‌های B۵۲ خود را به فاصله ۳۷۰۰ کیلومتری مرزهای ایران منتقل کرده‌اند تا از دسترس موشک‌های شهاب۳ و کروز سومار در امان باشند.

حرکت بمب‌افکن‌های غول‌پیکر آمریکایی را نخستین بار شبکه خبری CNN گزارش داد و به نظر می‌رسد این واکنش انفعالی نیروهای هوایی آمریکا بخشی از برنامه آنها برای دور ماندن از تهدیدهای ایران و نیروهای بسیج مردمی عراق باشد. مجلس عراق چند روز پیش طرح اخراج نیروهای ارتش آمریکا را از خاک این کشور تصویب و حشد الشعبی هم تاکید کرد از این پس با آمریکایی‌ها مانند نیروهای اشغالگر برخورد می‌کند.

شش فروند بمب‌افکن B۵۲ از پایگاه هوایی بارکزدیل در لوییزیانا به پرواز درآمدند؛ جزیره‌ای در قلب اقیانوس هند که فاصله آن از خط مرزی ایران ۲۳۰۰ مایل یا ۳۷۰۱ کیلومتر است. هر هواپیمای B۵۲ هشت موتور دارد و برای حمل انبوه بمب‌ها و موشک‌های بزرگ طراحی شده است؛ از موشک‌های کروز و قاره‌پیما تا بمب‌های هدایت‌شونده لیزری و بمب‌های هسته‌ای.

ارتش آمریکا بهار امسال یک بمب‌افکن به پایگاه نظامی خود در قطر اعزام کرده بود که پس از چند ماه آنجا را ترک کرد. روز دوشنبه مارک اسپر، وزیر دفاع و ژنرال مایک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا سردرگم تایید و تکذیب نامه‌ای بودند که گفته می‌شود برای خروج نیروهای آمریکایی از عراق به این کشور ارسال شده است.

دیه‌گو گارسیا یکی از بزرگ‌ترین جزیره‌های مجمع‌الجزایر چاگوس در میانه‌های اقیانوس هند و از پایگاه‌های نظامی اصلی ارتش آمریکا در این منطقه است. ایالات متحده این جزیره را از سال ۱۹۶۶ از بریتانیا اجاره کرده است.

کد خبر 476228

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امید IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    3 1
    خون حاج قاسم به زمین نریخت بلکه وارد رگهای ملت شد