مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵
۰ نفر

استاندار ایلام گفت: استان ایلام رتبه اول در شاخص‌های امنیت سرمایه‌گذاری کشور را کسب کرده و امن‌ترین استان در زمینه سرمایه‌گذاری شناخته شده‌است.

سرمایه‌گذاری در بازار

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی، استاندار ایلام گفت: بنابر آخرین گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس، استان ایلام در شاخص امنیت سرمایه‌گذاری رتبه اول کشور را بدست آورد و به عنوان امن‌ترین استان کشور در حوزه سرمایه‌گذاری شناخته شد این در حالی است که استان در سال ۹۷ در این شاخص در رتبه ۳۰ کشور قرار داشت.

وی در ادامه از بهبود نماگرهای شاخص امنیت اقتصادی استان خبر داد و افزود: نماگرهای این شاخص حاکی از آن است که دستگاه‌های اجرایی استان برای بالا بردن شاخص امنیت سرمایه‌گذاری در استان موفق عمل کرده‌اند.

استاندار ایلام تصریح کرد: استان ایلام بر اساس نماگرهای شاخص امنیت اقتصادی استان با توجه به آخرین گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس در بهار ۹۸ به نسبت بهار ۹۷، در نماگر ثبات و پیش‌بینی‌پذیری مقررات و رویه‌های اجرایی از رتبه ۳۱ به ۱ کشور، در نماگر شفافیت و سلامت اداری از رتبه ۲۶ به رتبه ۱، در نماگر تعریف و تضمین حقوق مالکیت از رتبه ۲۰ به رتبه ۲، در نماگر ثبات اقتصاد کلان از رتبه ۳۱ به ۲ و در نماگر عملکرد دولت از رتبه ۳۱ به رتبه ۴ کشور دست یافته است.

سلیمانی دشتکی گفت: بالارفتن ضریب شاخص امنیت اقتصادی در استان نتیجه و دستاورد بهبود وضعیت سرمایه‌گذاری در استان و رشد بیش از ۲۰۰ درصدی سرمایه‌گذاری در استان نتیجه عینی عملکرد خوب استان در شاخص امنیت سرمایه‌گذاری است.
 
وی همچنین گفت: بهبود وضعیت سرمایه‌گذاری در استان زمینه‌ساز ایجاد اشتغال و کاهش آمار بیکاری بوده و بر اساس گزارش آذرماه مرکز آمار کشور امروز استان ایلام برای اولین بار بعد از ۴۰ سال با نرخ بیکاری ۸.۱ درصد جزو ۴ استان برتر کشور در زمینه کاهش بیکاری قرار گرفته است.

کد خبر 476031

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha