رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور ضمن بیان اینکه بارش‌ها در کشور از ابتدای سال آبی تاکنون نسبت به میانگین بلندمدت تقریبا در محدوده نرمال بود، گفت: پیش‌بینی می‌شود که در اسفند امسال و فروردین سال آینده بارش‌ در غرب و جنوب غرب کشور تقویت شود.

باران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، احد وظیفه با بیان اینکه بر اساس آخرین پایش‌های صورت گرفته بارش‌ها در برخی استان‌های غربی و شمال‌غربی کمتر از حد نرمال بود، گفت: بارش‌ها در استان آذربایجان شرقی از ابتدای سال آبی تاکنون نسبت به سال گذشته ۳۱ درصد و نسبت به میانگین بلندمدت ۳۸ درصد زیر حد نرمال بود. در استان آذربایجان غربی نیز بارش‌ها حدود ۲۳ درصد کمتر از میانگین بلندمدت بود.

وی ادامه داد: در استان اردبیل نیز بارش‌ها نسبت به میانگین بلند مدت ۳۸ درصد کاهش یافته است و در استان‌های چهار محال و بختیاری و خراسان شمالی نیز شاهد کاهش بارش‌ها بودیم.

به گفته رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور، در استان‌های جنوبی کشور مانند سیستان و بلوچستان، کرمان، کرمانشاه، هرمزگان و فارس بارش‌ها بیش از حد نرمال در بلندمدت بود و در مجموع می‌توان گفت که بارش‌ها به‌طور میانگین در کل کشور در محدوده نرمال است.

وظیفه با اشاره به اینکه بر اساس خروجی مدل‌های عددی طی دی و بهمن ماه بارندگی‌ها در مناطق غربی و شمال‌ غربی کشور کمتر از حد نرمال خواهد بود، اظهار کرد: بر اساس همین مدل‌ها در اسفند امسال و فروردین سال آینده بارش‌ها در غرب و جنوب غرب کشور تقویت خواهد شد.

وی در پایان درباره وضعیت دمایی کشور طی سال آبی جاری توضیح داد: به‌طور کلی دمای کشور نسبت به میانگین بلند مدت حدود یک درجه بیشتر از حد نرمال بوده است.

کد خبر 475885

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha