حمله هوایی نیروهای آمریکایی با دستور مستقیم دونالد ترامپ که به شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی به همراه چند تن دیگر از فرماندهان جبهه مقاومت منجر شد با واکنش های برخی مقامات آمرکایی مواجه شد.

قاسم سلیمانی

به گزارش همشهری آنلاین، برنی سندرز سناتور آمریکایی که در انتخابات آتی ریاست جمهوری رقابت خواهد کرد در رشته توئیت‌هایی به ترور سردار سلیمانی واکنش نشان داد؛

وی نوشت زمانیکه در سال ۲۰۰۲ به جنگ در عراق رای مخالف دادم نگران بودم این قدام به بی‌ثباتی عمیق‌تری در منطقه منجر شود؛ و متاسفانه آن نگرانی به حقیقت پیوست. آمریکا در حدود ۴۵۰۰ نیروی شجاع خود را از دست داد؛ دهها هزار نفر زخمی شدند و تریلیون‌ها دلار هزینه شد.

بزرگنمایی‌های خطرناک ترامپ ما را به جنگ فاجعه‌بار دیگری در خاورمیانه نزدیک می‌کند که به هزینه شدن زندگی‌های بیشمار و تریلیون‌ها دلار دیگر خواهد انجامید. ترامپ قول داده بود این جنگ بی‌پایان را خاتمه بخشد اما این اقدام مسیر دیگری را پیش روی ما قرار داد!

الیزابت وارن دیگر سناتور آمریکایی که در فوریه ۲۰۱۹ نامزدی خود را برای انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری ۲۰۲۰ حزب دمکرات اعلام کرد، در صفحه اینستاگرام خود ضمن مسئول دانستن قاسم سلیمانی در کشته شدن صدها آمریکایی نوشت: این حرکت بی‌پروا موقعیتی که در قبال ایران وجود دارد را تشدید خواهد کرد و افزایش احتمالی کشتار و پیچیدگی وضعیت خاورمیانه را در پی خواهد داشت. او اولویت فعلی را جلوگیری از جنگی پرهزینه دانست.

پست اینستاگرامی الیزبت وارن

کد خبر 474957

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha