تعدادی از معترضان به عدم دریافت یارانه معیشتی پس از اعتراض با آمار و ارقام عجیب و غیرواقعی از میزان درآمد و برداشت در حساب‌هایشان روبه‌رو می‌شوند که واقعیت ندارد.

گردش حساب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، هم‌زمان با افزایش قیمت و سهمیه‌بندی بنزین، دولت تصمیم گرفت مابه‌ازای مبلغ افزایش قیمت بنزین را به حساب سرپرستان خانوارهای مشمول واریز کند. در راستای این تصمیم مبلغ حمایت معیشتی برای خانوارهای یک‌نفره ۵۵ هزار تومان، برای خانوارهای دونفره ۱۰۳ هزار تومان، خانوارهای سه‌نفره ۱۳۸ هزار تومان،‌ خانوارهای چهارنفره ۱۷۲ هزار تومان و خانوارهای پنج‌نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان در نظر گرفته شد.

اولین دوره این کمک معیشتی اوایل آذرماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شد، اما تعداد زیادی از کارگران و اقشار حقوق‌بگیر و کم‌درآمد موفق به دریافت این بسته حمایتی نشدند و گلایه‌هایی داشتند. افزایش گلایه‌مندی‌های مردم نشان‌دهنده خطای این طرح دولت بود و همین مسئله باعث شد ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایتی معیشتی دولت در وزارت کار سازوکاری برای اعتراض نسبت به عدم واریز بسته حمایتی تعریف کند تا افرادی که این بسته را دریافت نکرده‌اند، بتوانند به دولت اعتراض خود را اعلام کنند.

برای این منظور سرپرستان خانواری که بسته حمایت معیشتی دولت به حسابشان واریز نشده بود، می‌بایست برای ثبت درخواست رسیدگی به سایت Hemayat. mcls. gov. ir مراجعه می‌کردند.

حدود یک ماه از ثبت درخواست معترضان گذشت و اکنون بعد از گذشت یک ماه دومین دور از یارانه معیشتی شب گذشته (سه‌شنبه، دهم دی‌ماه) به حساب سرپرستان خانوار واریز شد.

کسانی که یارانه معیشتی در دور اول را دریافت نکرده‌اند چنانچه اعتراض خود را ثبت کرده و مورد تایید واقع شده باشد مبلغ یارانه دو ماه را دریافت خواهند کرد. به گفته سخنگوی سازمان برنامه و بودجه کشور ۴۱۹ هزار و ۳۰۴ نفر به فهرست یارانه‌بگیران معیشتی افزوده شده است.

حسین میرزایی، سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در این باره گفت: افرادی که در دور اول سبد حمایت معیشتی دولت را دریافت نکرده و درخواست خود را در سامانه hemayat. mcls. gov. ir ثبت کرده‌اند، چنانچه درخواست آن‌ها تایید شده باشد یارانه معیشتی دو دوره به صورت یکجا و در زمان تعیین‌شده که اعلام می‌شود برای سرپرست خانوار واریز می‌شود.

 اما اکنون آمار و ارقام عجیبی برای تعدادی از معترضان که یارانه معیشتی دریافت نکرده بودند در «نمایش شناسنامه اقتصادی خانوار» به چشم می‌خورد؛ برای مثال فردی که میزان حقوق ماهانه وی حدود ۲ میلیون تومان ذکر شده از گردش مالی بالای ۷۰۰ میلیون تومان در سال خبر داده شده و به این علت از یارانه معیشتی محروم شده است. این فرد در تماس با تسنیم گفت به عمرش ۷۰۰ میلیون تومان گردش مالی نداشته چه برسد این که در یک سال چنین گردشی داشته باشد.

کد خبر 474782

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجید نامداری IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
    1 0
    سلام.. .جمع حقوق دریافتی من رو در سال 591 میلیون تومان حساب کردن. درحالیکه الان مدت 10ساله که من بیکارم... هزینه زندگی من وخانواده تنها ارحقوق همسرم که معلم است تامین می شود... شما رابخدا واگذار می کنم که جواب اون دنیارو چگونه خواهید داد. آیا یک معلم درسال 600 میلیون تومن دریافتی دارد؟
  • بی نام IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
    1 0
    واقعا دست مریزاد. اگه من 400 میلیون گردش مالی داشتم اینجا بودم؟
  • رضا IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
    0 0
    به خدا من احتیاج دارم وحقوقم دوتومن هست.
  • ناشناس GB ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
    1 0
    مگه نظر مردم برای شما هم فرقی داره هر کار که دوس دارید میکنید یه کارگر با ۲۵ سال سابقه دو ملیون حقوق با ۴ نفر چگونه زندگی میکنه و یارانه معیشتی هم نمیگره آخه این چه وًعده اي است.
  • حسین IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
    1 0
    بر فرض هم گردش 200 میلیونی داشته ایم ...با این پول خانه 200 میلیونی خریدیم که نهایت شده 600 میلیون که هنوز به 1 میلیارد تومن نمیرسه...نکنه اینم باید بیایم چند سالی تا با مدارک ثابتش کنیم که خونه خریدیم؟!؟!؟!؟!آخه این چه معیار و منطقی هست که در پیش گرفته شده؟؟؟
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
    0 0
    من در ماه 3میلیون حقوق میگیرم نوشتن که بنده 290میلیون در سال 97دریافتی داشتم تازه سال 97حقوق بنده 2میلیون بود...میانگین 9ماهه رو 89میلیون ثبت کردن واقعا اینا به ریال هستش یا تومان؟ یا نه لابد بدون اجازه ما از حسابمون سو استفاده کردن این چند مدت ما متوجه نشدیم!!!
  • حامد عبدی IR ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
    0 0
    با سلام من میلیادر بودم و خودم خبر نداشتم برای بنده نوشته جمع واریزی سال 97 شما یک میلیاردو چهارصدو پنجاه میلیون تومان بوده است. در حالی که من هرچی حساب میکنم این عدد رو به ریال هم حساب کنم باز هم 5 برابر واریزی بنده است. تهدید هم کرده اعتراض بدی باید مالیات این رقم رو بدی و یارانه قطع میشه و به خاطر نیازم به مبلغ ناچیز یارانه اعتراض مجدد ندادم. ما چیکار باید بکنیم؟
  • ناشناس IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
    0 0
    سلام من یه مستمری بگیر هستم یک حقوقم ماهی 1.500 ،اون وقت معیشتی به من تعلق نگرفته ،یه خانواده چهار نفره ،اومده واسه اعتراض ثبت کنم گفته یارانه رو هم قطع میکنم ،ترسیدم ثبت نام کنم ،آخه این چه مدلیشه ،میخواید یارانه رو هم قطع کنید رک و راست بگید ،چرا اینکار را رو می کنید ،وقتی طرح یارانه اومد قرار شد به همه مردم ایران بدن گفتن سهم نفت ،سهم چیزایی که یارانه بهش تعلق میگیرن ،بعد الان این طرح معیشتی ،بعدش مگه من سوار ماشین میشینم الان بنزین گرون شده ،پول این بنزینی که گرون شده رو نمیدم،الانم معیشیتی ندادن،هیچکس به درد دل ما مردم گوش نمیده ،درد دلمون رو به کی بگیم که عمل کنن ،فقط شده حرف و حرف ،اگه راست میگن دولتمردان برن سراغ حقوق های خودشون که میلیاردی اختلاس میکنن ،اون وقت به ما مردم گیر میدن
  • ناشناس IR ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
    0 0
    چون بچه هام گزدش مالی داشتن ،معیشتی بهم ندادن، بچه ها چه ربطی به سرپرست خانوار دارد، مگربچه ها پولشان را به مامیدن، حقوق ماهی ۶۰۰تومن می گیریم نه خانه ونه ماشین داریم،خدابالای سر است وحقمان راازدولت می گیرد، ازاه مظلوم بترسید،
  • محمد یگانه IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    0 0
    با سلام توی سامانه گزارش دادن که من دریافت و برداشت رقم x داشتم . خوب من کارگر فروشگاه هستم تو حسابم پول می ریزن حساب باربری ،حمل ونقل ، وسایل شرکت و غیره رو انجام میدم و بعضی وقت ها چک رو می برم بانک می ریزم تو حسابم و از حسابم کارت به کارت یا ساتنا میکنم حتی چند دقیقه هم پول تو حسابم نمی مونه و روزی حداقل 90 کیلومتر با همون ماشین تیبایی که تو سامانه زدن مالک خودرو رانندگی میکنم و بنزین می سوزونم . بعد مدیر ساختمان هم هستم 9 واحد پول شارژ ، گاز ، آب و تعمیرات ساختمون رو تو حساب من میریزن چرا بسته حمایتی من رو قطع کردید ؟ ما باید اعتراض مون رو کجا مطرح کنیم . چرا از قسط هایی که داریم استعلام نگرفتید ؟ یعنی ... اون کسایی که این سیستم رو طراحی کردن . من دفعه بعد اعتراضم رو جور دیگه ای نشون میدم