چهارشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۷:۴۹
۰ نفر

فرهاد عشوندی: با افزایش تعداد بلیت‌های بازی استقلال و پرسپولیس، مسئولان فوتبال ایران امید دارند تا این بار و در داربی 64، ورزشگاه‌آزادی در سال 87 مملو از جمعیت شود

این بار و به عکس همه 10 داربی قبل با تصویب شورای تامین تهران، تعداد بلیت‌های منتشر شده برای بازی از 65 هزار برگه به 85 هزار برگه افزایش یافته است تا دربازی فردا در ورزشگاه آزادی غیر از دو جایگاهی که میان تماشاگران استقلال و پرسپولیس فاصله ایجاد می‌کند، تمام جایگاه‌ها مملو از جمعیت ‌شوند.

داربی که این بار به ‌دلیل زمان برگزاری‌اش حساسیت ویژه‌ای دارد، باعث شده تا نیروی انتظامی بیش از همیشه، نیروهایش را برای تامین امنیت بازی به ورزشگاه بیاورد.

سرهنگ بابایی، فرمانده یگان امنیت ورزشگاه آزادی در این‌باره به همشهری می‌گوید: «زمان انجام بازی به‌دلیل نزدیکی به روز پایانی تعطیلات نوروزی، مشکلاتی را برای همکاران ما به وجود می‌آورد ولی پلیس چون همیشه آماده است تا وظایفی را که بر دوش دارد با آمادگی به انجام برساند. ما به دوستان فدراسیونی‌مان هم گفته‌ایم که در این دو روز پایانی تعطیلات با ترافیک سنگینی در اتوبان تهران، کرج روبه‌رو هستیم اما آنها اصرار داشتند اگر این بازی در تاریخ مصوب برگزار نشود، لیگ دچار مشکل می‌شود و به همین دلیل ما ناچار به پذیرش انجام بازی در ساعت 3 عصر پنجشنبه شدیم تا پیش از تاریکی هوا بتوانیم جمعیتی را که به استادیوم می‌آیند  از این منطقه پر ترافیک منتقل کنیم.»

اما اصرار سازمان لیگ برای برگزاری بازی در این روزهای پایانی تعطیلات نوروز که مصادف است با بازگشت خیل عظیم مسافران نوروزی هم کاملا منطقی به‌نظر می‌رسد: «ما اگر همه بازی‌های مان را بی‌وقفه به پایان برسانیم شاید تا پایان خرداد بتوانیم لیگ را تمام کنیم. مشکلات زمانی اجازه نمی‌دهد که بخواهیم بی‌دلیل بازی‌ها را با تاخیر برگزار کنیم. ما هم محدودیت‌های بسیاری داریم.» این شرایط که سردار عزیز محمدی رئیس سازمان لیگ عنوان می‌کند باعث شده تا داربی با تمام مشکلات زمانی اش عصر فردا برگزار شود. این بار البته به رغم همیشه شورای تامین، مجوز افزایش تعداد بلیت‌های بازی را هم صادر کرده و پلیس هم آمادگی دارد تا امنیت مسابقه را تامین کند: « همیشه که 60 هزار بلیت می‌فروختند جمعیتی نزدیک 70 هزار نفر می‌آمدند و این بار با 85 هزار برگه بلیت فکر می‌کنیم ورزشگاه پر می‌شود. ما همه ورودی‌ها و خروجی‌ها را زیر نظر داریم و از همین امروز هم بر تمامی مراحل فروش بلیت‌ها و ورودی‌های ورزشگاه نظارت داریم تا داربی بی‌کمترین مسئله حاشیه‌ای انجام شود.»

سرهنگ بابایی زمانی این جمله را به خبرنگار ما گفت که ساعتی از پیش فروش بلیت‌های بازی در 6 ورزشگاه استان تهران می‌گذشت. ورزشگاه‌هایی که ساعت‌ها قبل از 8 صبح مملو از علاقه‌مندانی بودند که از سرتاسر کشور آمده بودند تا بلیت بخرند: «بلیت‌ها در این 6 ورزشگاه و با نظم خاصی فروخته می‌شود. هر نفر تنها می‌تواند 5 برگه بلیت بخرد تا از بازار سیاه بلیت جلوگیری کنیم.»

این اما تنها برنامه نیروی انتظامی برای امنیت بازار فروش بلیت نیست: «نیروهای محسوس و نامحسوس پلیس از همین امروز در اطراف باجه‌های فروش بلیت مستقر شده‌اند و با کسانی که بخواهند بازار سیاه درست کنند، برخورد می‌کنند. ما هم فروشندگان و هم خریداران را بازداشت می‌کنیم و تحویل دستگاه قضایی می‌دهیم.»

بلیت‌ها در 6 ورزشگاه آزادی، هویزه، شیرودی، کشوری، تختی و انقلاب کرج فروخته می‌شوند و اگر بلیتی بماند صبح فردا هم در تمام ورزشگاه‌های دیگر غیراز آزادی فروخته می‌شود.  فدراسیون برای ساعات پیش از این بازی برنامه ویژه‌ای دارد.

محمدی در این باره می‌گوید:« کمیته فرهنگی قصد دارد تا مراسم شاد و با شکوهی را برای پر کردن اوقات پیش از بازی تماشاگران برگزار کند تا آنها خسته نشوند.» و آخرین هشدار پلیسی برای بازی هم به گفته سرهنگ بابایی این است: « بنویس که اگر خدایی نکرده کسی قصد آوردن مواد محترقه به ورزشگاه را داشته باشد، شیرینی نوروز به کامش تلخ می‌شود چون مراحل نظارت و بازرسی بدنی همکاران ما به شکلی است که هیچ کس نمی‌تواند وسیله‌ای غیرمجاز را وارد استادیوم کند و اگر ما از کسی چنین موادی را بگیریم، خاطره خوشی از آمدن به ورزشگاه برایش به جا نمی‌ماند.»

کد خبر 47473

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز