وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همزمان با روز پرستار خبرهای خوشی برای پرستاران دارد که برچیده شدن طرح قاصدک و پرداخت ۳ ماه از مطالبات آنها در هفته پیش رو از جمله آنهاست. 

دکتر سعید نمکی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تبریک ولادت حضرت زینب(س) و فرارسیدن روز پرستار (۱۱ دی‌ماه) گفت: با وصول مطالبات وزارت بهداشت از سازمان تامین اجتماعی، ۳ ماه از معوقات پرستاران در هفته پیش رو پرداخت می‌شود.

نمکی درباره برچیدن طرح قاصدک نیز بیان کرد: در مورد طرح قاصدک محکم ایستاده‌ام که باید برچیده شود. البته برای این طرح، جایگزینی طراحی شده است که هفته آینده رونمایی خواهد شد.

وی در خصوص طرح پرستاری و مراقبت در منزل نیز گفت: تعرفه خدمات پرستاری و مراقبت در منزل اصلاح شده و بیمه‌ها مکلف شده‌اند این طرح را تحت پوشش قرار دهند. بیمه سلامت نیز پذیرفت که این طرح را تحت پوشش بگیرد. به‌زودی تصویب نهایی پوشش بیمه‌ای این طرح در شورای عالی بیمه سلامت انجام خواهد شد.

وزیر بهداشت ادامه داد: چه در آموزش پرستاری، چه در تعرفه‌های پرستاری و چه در شیوه استقلال حرفه پرستاری از سایر گروه‌ها باید تغییرات عمده و مناسبی انجام شود.

نمکی پیش از این نیز درباره پرداخت مطالبات پرستاران گفته بود: با پیگیری‌های صورت‌گرفته، مطالبات ۱۰ هزار میلیارد تومانی از سازمان تامین اجتماعی به ۵ هزار میلیارد تومان رسیده که به‌تدریج در حال پرداخت معوقات هستیم و در این زمینه پرستاران در اولویت هستند.

نرم‌افزار قاصدک، به دنبال اجرای طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد برای کارکنان غیرپزشک از جمله پرستاران از سال ۹۳ و با اجرای طرح تحول نظام سلامت در بیمارستان‌ها اجرایی شد.

با اجرای این طرح، پرداخت عملکردی به نوعی جایگزین پرداخت اضافه‌کار و کارانه شد و با اجرای آن عملکردها در ۲ سطح یکی عملکرد بخش بیمارستانی و عملکرد افراد مورد سنجش قرار ‌گرفت.

با اجرای این نرم‌افزار، از یک طرف بخش زیادی از وقت پرستاران - به جای رسیدگی به بیماران و ارائه خدمات بالینی - به پر کردن فرم‌ها و اطلاعات مورد نیاز نرم‌افزار قاصدک صرف شد که نارضایتی بیماران را به وجود آورد و از طرف دیگر کاهش پرداخت به پرستاران و شفاف نبودن میزان اضافه‌کار و کارانه آنان نارضایتی پرستاران را رقم زد.

کد خبر 474664

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha