سه‌شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶
۰ نفر

مدیرکل شیلات لرستان با اشاره به تولید سالیانه ۲۸ هزار تن ماهی در لرستان گفت: ۱۴ هزار نفر در حوزه شیلات لرستان مشغول به‌کار هستند.

شیلات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، کیارش بیرانوند اظهار کرد: ۱۴ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در حوزه شیلات لرستان مشغول به‌کار هستند. همچنین ۵۶۵ مزرعه پرورش ماهی در استان داریم که سالانه ۲۸ هزار تن ماهی در لرستان تولید می‌شود و از ابتدای سال ۹۸ تاکنون بیش از ۱۷ هزار تن تولید داشته‌ایم.

مدیرکل شیلات لرستان افزود: ما به‌دنبال فرآوری ماهی در استان هستیم و چهار کارخانه در حال عمل‌آوری ماهی در لرستان هستند ولی این ظرفیت کم است و مجوزهای دیگری را هم صادر کرده‌ایم. ۵ کارخانه‌ خوراک آبزیان نیز در استان فعال است و به چهار پنج کارخانه دیگر نیز مجوز داده‌ایم.

وی تصریح کرد: از حضور بخش خصوصی برای ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری در استان لرستان دعوت و استقبال می‌کنیم، هر مجوز و تسهیلاتی هم که نیاز باشد در اختیار آنها قرار می‌دهیم.

بیرانوند ادامه داد: در استان لرستان بستر لازم برای فعالیت‌های آبزی‌پروری فراهم است و سال گذشته از محل سامانه کارا تسهیلات ۶ درصد در اختیار متقاضیان قرار گرفت.

کد خبر 474509

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha