مدیرکل راه و شهرسازی استان از شروع ساخت واحدهای مسکن ملی در کرمانشاه تا پایان امسال خبر داد و گفت: مرحله بعدی ثبت نام این طرح در بهمن ماه خواهد بود و با حذف افراد بدون شرایط، ثبت نام از افراد جدید و واجد شرایط انجام می‌شود.

طرح اقدام ملي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، مسعود شریفی، مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با اشاره به شروع طرح مسکن ملی در کشور گفت: ثبت نام این طرح در بازه‌های زمانی مختلف در استان‌های کشور انجام شد و هم اکنون ثبت نام اولیه این واحدها به پایان رسیده است. در استان کرمانشاه نیز ثبت نام این طرح در روز ۱۶ آذر انجام شد و در مدت کوتاهی ظرفیت سهمیه ۱۲ هزار نفری استان در این طرح پُر شد.  

شریفی افزود: این مرحله ابتدایی ثبت نام است و آن‌طور که مسئولان وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده‌اند نیمی از افراد ثبت نامی در این طرح در کشور بدون شرایط لازم هستند، بنابراین بعد از پالایش اطلاعاتِ افراد و حذف افراد بدون شرایط، ثبت نام تکمیلی انجام می‌شود.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه بیان کرد: مرحله بعدی ثبت نام تکمیلی این طرح در بهمن ماه خواهد بود و با حذف افراد بدون شرایط این طرح، ثبت نام از افراد جدید و واجد شرایط انجام می‌شود.  

وی سهمیه استان کرمانشاه در این طرح را ۱۲ هزار واحد اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۳۲۰۰ واحد برای اقشار مختلف مردم ساخته شده و مابقی واحدها در قالب تفاهم نامه با نهادهای مختلف از جمله بنیاد شهید، نیروهای مسلح، آموزش و پرورش، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و... احداث می‌شود.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان بیان کرد: از مجموع ۱۲ هزار واحد سهمیه استان، حدود سه هزار واحد با همکاری نیروهای مسلح، ۲۱۰۰ واحد با همکاری بنیاد شهید، ۲۰۰۰ واحد با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بخشی نیز با همکاری آموزش و پرورش احداث می‌شود.  

شریفی گفت: در این بین ۳۲۰۰ واحد برای اقشار مختلف مردم ساخته می‌شود که از این تعداد ۱۵۰۰ واحد در کرمانشاه و ۱۷۰۰ واحد در سایر شهرستان‌ها خواهد بود.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با اشاره به شروع ساخت این واحدها در استان، افزود: بسیاری نهادها از جمله نیروهای مسلح کار ساخت واحدها را شروع کرده‌اند و عملا ساخت این واحدها در استان شروع شده است.  

شریفی اظهار کرد: در بحث ساخت ۳۲۰۰ واحد مسکن ملی برای اقشار مختلف مردم نیز در مرحله تامین زمین هستیم و ساخت این واحدها نیز تا پایان امسال شروع می‌شود.  

وی افزود: این طرح دو ساله است و با شروع کار، در مدت ۲  سال واحدها احداث شده و به مالکان آن تحویل می‌شود.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با بیان اینکه در ساخت این واحدها ۷۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان وام با سود ۱۸ درصد پرداخت می‌شود، گفت: مابقی هزینه ساخت باید توسط متقاضیان تامین شود و برای شروع کار نیز متقاضیان باید ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان سهم آورده پرداخت کنند.  

شریفی افزود: زمین تامین شده برای ساخت این واحدها نیز یا بصورت اجاره ۹۹ ساله خواهد بود و یا در صورت بالا بودن قیمت زمین، هزینه آن در اقساط پنج ساله از متقاضیان دریافت می‌شود و هزینه آن نیز به قیمت امروز محاسبه خواهد شد.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با اشاره به برخی موارد مشاهده شده در زمینه خرید و فروش امتیاز این واحدها، تاکید کرد: هرگونه خرید و فروش امتیاز این واحدها تخلف است.

کد خبر 474484

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha