انتظار می‌رود قیمت طلا در ۲۰۲۰ به ۱۶۵۰ تا ۱۷۰۰ دلار در هر اونس در بازارهای بین‌المللی برسد.

طلا 833

به گزارش همشهری آنلاین تسنیم به نقل از کرونیکل نوشت: با توجه به سود ۲۲ درصدی طلا در ۲۰۱۹، انتظار می‌رود قیمت طلا در ۲۰۲۰ به ۱۶۵۰ تا ۱۷۰۰ دلار در هر اونس در بازارهای بین‌المللی برسد.

طلا در ۲۰۱۹، ۱۸ درصد از نظر دلار و ۲۲ درصد با ارز روپیه سودآوری داشت. قیمت طلا در پایان ۲۰۱۸ حدود ۱۲۸۴ دلار در هر اونس بود. در پایان ۲۰۱۹ طلا حدو ۱۵۱۵ دلار معامله می‌شد.

در بازار هند قیمت طلا در پایان ۲۰۱۸ برابر با ۳۲ هزار روپیه در هر ۱۰ گرم بود و در حال حاضر قیمت طلا در هند حدود ۳۸۸۰۰ روپیه است، بنابراین ۲۲ درصد در یک سال به ارزش آن افزوده شده است. افزایش تعرفه واردات باعث سودآوری بیشتر  این فلز گرانبها در بازار هند بوده است. انتظار می‌رود طلا همین روند را در سال آینده میلادی هم حفظ کند.

به گفته هیمانشو گوپتا، نایب رئیس و سرپرست تحقیقات کالا و ارز در گلوب کپیتال، قیمت طلا در ۲۰۲۰ می تواند ۱۶۵۰ تا ۱۷۰۰ دلار در هر اونس در بازار بین‌الملل باشد که با ارز روپیه معادل ۴۴ هزار روپیه در هر ۱۰ گرم است.

جنگ تجاری بین آمریکا و چین بی‌ثباتی رشد اقتصاد جهان را در ۲۰۱۹ افزایش داده است. صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی رشد اقتصاد جهان را برای ۲۰۲۰ کاهش داده چون عقیده دارد جنگ تجاری بر رشد اقتصادهای اصلی تاثیر می‌گذارد.

به تاخیر افتادن امضای مرحله اول قرارداد تجاری بین آمریکا و چین به نفع خریداران طلا است.

عامل اصلی تعیین‌کننده قیمت طلا در چند سال گذشته، تصمیمات فدرال رزرو آمریکا برای کاهش نرخ بهره بوده است. فدرال رزرو در ۲۰۱۹  سه بار نرخ بهره را پایین آورد که باعث تضعیف شاخص دلار شد.

در ۲۰۲۰، روند تغییر بازار جهانی سهام می‌تواند به نفع  طلا باشد. انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هم می‌تواند باعث اصلاح بازار آمریکا و تغییر آن به نفع سرمایه‌هایی مثل طلا در نیمه دوم ۲۰۲۰ باشد.

کد خبر 474247

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha