مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر گفت: در زمان حاضر ۱۵ سد کوچک و بزرگ در این استان در دست‌ ساخت یا مطالعه است که به سرانجام رسیدن آنها نقشی مهم در مهار روان آب‌ها دارد.

سد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علی محمدی دوشنبه ۹ دی در بازدید استاندار بوشهر از پروژه خط انتقال سد باغان افزود: بهره‌برداری از سد «قیزقلعه» که در سفر هفته گذشته اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری به استان بوشهر افتتاح شد، به احیای منابع آب زیرزمینی منطقه دشت پلنگ و رونق کشاورزی منطقه منجر می‌شود و سدهای «تنگ ارم» و «ارغون» نیز آب آشامیدنی استان را به شرایط پایدارتری می‌رساند.

وی درباره سد باغان اظهار کرد: این سد از پروژه‌های مهم صنعت آب استان بوشهر است که باهدف تأمین آب آشامیدنی و صنعتی با پیشرفت فیزیکی ۳۱ درصدی روی رودخانه باغان در دست‌ساخت است و خط انتقال ۲۷ کیلومتری آن، سالانه ۲ میلیون مترمکعب آب آشامیدنی را به شهرهای ریز، انارستان و روستاهای تابعه آن منتقل می‌کند.

سرپرست معاونت طرح و توسعه شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر گفت: خط لوله انتقال سد باغان از نوع فلزی است که ۱۰ کیلومتر آن لوله ۴۵۰ میلی‌متری و ۱۷ کیلومتر دیگر لوله ۶۰۰ میلی‌متری است.

جمشید تویل افزود: تاکنون ۷. ۵ کیلومتر از این خط انتقال جوشکاری و کارگذاری شده است و ۲ کیلومتر دیگر در کارگاه آماده قرارگیری در محل است.

وی اضافه کرد: همچنین ۶ کیلومتر دیگر از لوله‌های موردنیاز در کارخانه در دست‌ساخت و تا اول اسفندماه به محل پروژه منتقل می‌شود.

تویل اظهار کرد: تاکنون۳۳ درصد از مراحل حفاری کانال و ۲۷ درصد از جوشکاری و جاگذاری خط لوله انجام‌شده‌است.

سرپرست معاونت طرح و توسعه شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر گفت: علاوه بر این خط انتقال، ۲ ایستگاه پمپاژ و ۲ مخزن به حجم‌های پنج هزار و یک هزار مترمکعب نیز برای تکمیل پروژه در دست‌ساخت است.

تویل با اشاره به پایان عملیات خاک‌برداری این پروژه گفت: حجم خاک‌برداری آن ۷۲۰ هزار مترمکعب شامل ایستگاه‌های پمپاژ، مخازن و راه دسترسی خط انتقال است.

وی افزود: پیشرفت کلی پروژه خط انتقال سد باغان ۵۳ درصد است که در صورت تأمین مالی به‌موقع، این پروژه قابلیت افتتاح در تابستان سال آینده را دارد.

کد خبر 474209

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha