رئیس کمیسیون بازرسی اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران از برخورد با واحدهای صنفی متخلف که کتاب را با تخفیف‌های غیرمتعارف می‌فروشند خبر داد و به صدور اخطاریه و پلمب در صورت بی‌توجهی به آن اشاره کرد.

پلمپ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از  ایبنا روزبه کیائیان، رئیس کمیسیون بازرسی اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، با اشاره به قانون نظام صنفی در زمینه برخورد با حراج و تخفیف‌های غیرمجاز در کتابفروشی‌ها گفت: طبق این قانون هر تخفیفی باید با اجازه از اتحادیه صنفی باشد و در سال حداکثر چهار بار یعنی در هر فصل یک بار در مدت زمان معین این حراجی‌ها با هماهنگی اتحادیه انجام شود.
 
وی افزود: در این زمینه هر حراجی و تخفیف بدون مجوز و نامتعارف فروش کتاب از سوی کمیسیون بازرسی اتحادیه به واحد صنفی متخلف اخطار داده می‌شود و در صورت بی‌توجهی، از مجمع امور صنفی می‌خواهیم مجموعه را پلمب کند.
 
کیائیان با اشاره به بازرسی‌های ادواری بازرسان اتحادیه از کتابفروشی‌ها و مراکز نشر توضیح داد: ما تلاش می‌کنیم با هر مورد تخفیف غیرمتعارف و بدون اجازه از اتحادیه برخورد کنیم. در این زمینه ما محدودیت نیرو داریم اما این مساله مانع از رویکرد برخورد با متخلفان نخواهد شد.
 
وی تاکید کرد: با کتابفروشی‌های راسته انقلاب، اغلب در این زمینه برخورد جدی می‌شود اما گاهی وقت‌ها در خیابان‌ها و کوچه‌های فرعی شاهد حراجی‌های کتاب هستیم که بازرسان ما نیز به سراغ آن‌ها می‌روند.
 
کیائیان همچنین به روند اداری برخورد با متخلفان اشاره کرد و گفت: از زمانی که نامه اخطار اتحادیه به دست واحد صنفی می‌رسد تا زمان بی‌توجی واحد و درخواست پلمب معمولا دو تا دو ماه و نیم زمان می‌برد.
 
وی با اشاره به تبعات تخفیف کتاب از سوی اهالی نشر به مشتریان، عنوان کرد: با توجه به پایین بودن قدرت خرید مردم زمانی که کتابفروشی‌ای تابلوی تخفیف می‌گذارد، مردم به سراغ آن می‌روند زیرا در اصل مردم به خرید کالا با تخفیف عادت کرده‌اند. در این شرایط، حقوق سایر اهالی نشر نادیده گرفته می‌شود.
 
کیائیان با بیان اینکه این رویه باید اصلاح شود، ادامه داد: کتاب یک کالای فرهنگی با سوددهی پایین است و همکاران باید بدانند که این کار در روند فعالیت همسایه‌های همکار و دیگر اهالی نشر تاثیر مستقیم دارد و به همین دلیل باید رعایت کنند.  

کد خبر 473995

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha