مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان قزوین اعلام کرد: این ستاد در استان قزوین احداث ۱۲۰۰ واحد مسکونی را تعهد کرده است که در سایتی به مساحت ۲۲.۴ هکتار در شمال شرق شهرک مهرگان احداث خواهد شد.

واحد مسکونی

به گزارش همهشری آنلاین، مرتضی فرخی، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان قزوین، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به این‌که ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در سال‌های اخیر متولی محرومیت‌زدایی در سطح کشور است، در استان قزوین نیز زیرمجموعه‌های این ستاد اعم از بنیاد برکت، بنیاد اجتماعی احسان، شرکت عمران ستاد که متولی ساخت مسکن ارزان‌قیمت است در مناطق هدف در حال فعالیت هستند.

وی گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) پروژه‌هایی را در مناطق مختلف استان درنظرگرفته است. در روستاهای حاجی عرب و چنارسفلی، بوئین‌زهرا پروژه‌هایی تعریف‌شده است، همچنین در منطقه هادی‌آباد قزوین، مناطقی در چوبیندر، الموت، طارم سفلی و روستای آقابابا نیز اقداماتی صورت گرفته است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان قزوین با تأکید بر اینکه ستاد اجرایی فرمان امام تلاش دارد به‌عنوان ستاد پیشرفت و محرومیت‌زدایی گام بلندی در راستای محرومت زدایی در مناطق هدف بردارد، گفت: در هادی‌آباد چند پروژه محرومیت‌زدایی داشتیم، این منطقه ازلحاظ آسیب اجتماعی جزو مناطق قرمز است به همین جهت در این منطقه ورود و برای آن برنامه‌ریزی کردیم، همچنین در تلاش هستیم تا مسائل منطقه را احصا کنیم و بتوانیم با برنامه‌ریزی کارهای بنیادی و زیربنایی انجام دهیم چراکه این ستاد دنبال کارهای نمایشی و روبنایی نیست.

وی افزود: در روستای حاجی عرب ساخت خانه ایتام را در دستور کار قرار دادیم. مدرسه شهید فهمیده روستای چنار سفلی بوئین‌زهرا مخروبه بود، وقتی مشاهده کردیم مدیر مدرسه برای حفاظت از بافت و هویت روستا محکم پای‌کار ایستاده تا روستائیان به شهر مهاجرت نکنند و حاشیه‌نشین نشوند برای انگیزه بخشی به دانش آموزان بازسازی مدرسه را در دستور کار قرار دادیم که برای بازسازی این مدرسه ۳۶ میلیون تومان اهدا شد.

این مسئول در خصوص مسکن ارزان‌قیمت گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در سراسر کشور احداث حدود ۵۰ هزار مسکن و دولت نیز ۱۵۰ هزار واحد را تعهد کرده است، این ستاد در استان قزوین احداث ۱۲۰۰ واحد را تعهد کرده است که در سایتی به مساحت ۲۲.۴ هکتار در شمال شرق مهرگان احداث خواهد شد و تا به امروز استانداری و اداره کل راه و شهرسازی همکاری خوبی با ما داشته‌اند.

او گفت: واحدهای مسکن ارزان‌قیمت به‌زودی کلنگ‌زنی خواهد شد. تجهیز کارگاه واحدهای مسکونی صورت گرفته و نقشه‌برداری انجام‌شده است و معماری آن بر اساس معماری ایرانی - اسلامی خواهد بود و تلاش می‌شود واحدهایی با متراژ بیش از ۸۰ متر بنا شود.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) عنوان کرد: قیمت تمام‌شده واحدهای مسکونی آن مشخص نیست ولی به افرادی تعلق می‌گیرد که زمین یا امتیازی از دولت نگرفته و توان خرید مسکن نداشته باشند، البته لازم به ذکر است که این افراد باید در سایت مسکن ملی ثبت‌نام کنند.

پویش‌هایی برای کمک به محرومان

وی  افزود: محرومیت‌زدایی شاخه‌های زیادی دارد. پویش «وصل احسان» با هدف اهدای جهیزیه یکی از اقدامات انجام‌شده در راستای محرومیت‌زدایی است که دهم دی‌ماه در قزوین برگزار خواهد شد. تا الآن ۹۵ فقره جهیزیه اختصاص داده شده است که در فاز نخست ۵۰ درصد آن‌ها به خانواده‌ها اهدا می‌شود و هر فقره جهیزیه بالغ‌بر ۱۸ میلیون تومان خواهد بود.

فرخی اعلام کرد: در حوزه سلامت، اردوهایی برگزار و کاروان‌هایی به مناطق محروم اعزام می‌شوند. در راستای پویش «مشق احسان» اهدای لوازم‌التحریر به دانش آموزان مناطق محروم را در دستور کار قرار دادیم که تا به امروز در چندین مرحله بیش از ۶۰۰۰ بسته توزیع‌ شده است.

وی گفت: در پویش «چرخ احسان» اهدای ویلچر به معلولین و محرومین را در دستور کار قرار دادیم که  معلولان با ارائه اسناد پزشکی ویلچر دریافت می‌کنند و بیماران نیز توسط گروه‌های جهادی و ائمه جمعه محلات شناسایی می‌شوند.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان قزوین افزود: در قالب این پویش تجهیزات ورزشی ۲۴ قلم وسایل ورزشی اعم از میز تنیس، دروازه، توپ و تور و فوتبال دستی اهدا می‌شود، در همین راستا هفته گذشته ضمن بازسازی مدرسه شهید فهمیده در روستای چنار سفلی بوئین‌زهرا دو بسته ورزشی به این مدرسه اهدا شد.

کد خبر 473987

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha