فرمانده سپاه ثارالله کرمان با اشاره به اینکه همه باید برای آگاهی جامعه تلاش کنیم، گفت: باید روحیه محافظه‌کاری را از خود دور کنیم و نان به نرخ روز خوردن را کنار بگذاریم.

سردار ابوحمزه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، سردار غلامعلی ابوحمزه صبح شنبه در نشست روشنگری با مدیران، فرماندهان و بسیجیان ادارات شهر کرمان با محوریت «یوم‌الله ۹ دی مظهر بصیرت، ولایتمداری و عبور از فتنه» بیان داشت: ۹ دی روز بصیرت و ایستادگی امت اسلامی در مقطع حساسی از انقلاب است. معاندان، منافقان و دگراندیش‌ها برای ۵ دی برنامه‌ریزی کردند تا مردم را بر ضد نظام به صحنه بیاورند که مردم ما با یک نَه بزرگ نقشه آنها را نقش بر آب کردند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری افزود: در عین پرداختن به شعارها باید به ریشه‌ها و اصول هم بپردازیم تا در تحلیل مسائل دچار اعوجاج نخواهیم شد. صرفاً شعارها ما را به استراتژی نخواهد رساند بنابراین باید به روبناها و زیربناها پرداخت.

فرمانده سپاه ثارالله کرمان گفت: هم به اصول و مبانی باید پرداخت و هم به شعائر؛ بحث فتنه ۸۸ و ۹ دی از این مبنا جدا نیست.

ابوحمزه تصریح کرد: اگر بخواهیم ابعاد فتنه ۸۸ را بشناسیم باید به ۳۰ سال قبل برگردیم؛ اتفاقی در سال ۱۹۹۱ در خلال دو سال زمینه فروپاشی جمهوری شوروی اتفاق افتاد که تبدیل به ۱۷ جمهوری شد و آمریکایی‌ها موذیانه در عرصه فرهنگی، سیاسی و… جمهوری شوروی وارد شدند.

وی به انقلاب‌های رنگی اشاره کرد و یادآور شد: آمریکا تجربه خود در جماهیر شوروی را برای ایجاد یک تحول در سایر جاها مطرح کرد و این یک تجربه شد برای آمریکا در روسیه اکراین و برخی جاهای دیگر و در کشور ما هم رقم زدند اما رهبری در فتنه ۸۸ با هوشیاری یکی از نقشه‌های شوم آمریکا را خنثی کردند.

  • تبیین استراتژی آمریکا علیه ایران

فرمانده سپاه ثارالله کرمان از استراتژی آمریکا علیه کشورمان سخن به میان آورد و گفت: نفوذ، استحاله و براندازی از جمله استراتژی آمریکا بود لذا در دوران دولت سازندگی بحث نفوذ انجام شد عناصری که به خارج رفته بودند و مدارجی را کسب کرده بودند در عرصه‌های مختلف فرهنگ اجتماعی و… حضور پیدا کردند. باید ببینیم چرا و چگونه اینها به عرصه‌های ارکان نظام وارد شد که بخش عظمیی از مشکلات کشور را به خود اختصاص داده که باور نداریم می‌توانیم روی پای خود بایستیم اما ارتباط با آمریکا و اروپا کلید حل مشکلات نیست.

وی یادآور شد: در دوران اصلاحات بحث استحاله انجام شد تمام ارزش‌های انقلاب از رأس تا انقلاب اسلامی و دهه اول زیر سوال رفت بحث اسلامیت، جمهوریت، ولایت فقیه، قانون اساسی و بحث تغییر در قانون اساسی و… در این دوران مطرح شد.

ابوحمزه تصریح کرد: مرحله سوم بحث براندازی بود دشمن کارهایش را حساب شده و دقیق با یک پروسه ۲۰ یا ۳۰ ساله انجام می‌دهد و براندازی نظام در سال ۷۸ کلید خورد.

وی ابراز داشت: برخی معتقدند که ما چیزی به نام اقتصاد اسلامی نداریم بلکه افرادی که دین حداقلی را قبول دارند همین است و این به معنای جدایی دین از سیاست است.

وی افزود: مجموعه‌ای از طیف‌های مختلف در جریان نفوذ و استحاله دخیل بودند که در فتنه ۸۸ هم دخیل شدند افرادی که در حصر خانگی هستند؛ نگاه کنید آنها به عاشورا توهین کردند و به نیروی انتظامی و… حمله کردند اینان کسانی بودند که در نظام مسئولیت داشتند.

فرمانده سپاه ثارالله کرمان گفت: افرادی که در حصر خانگی هستند می‌گویند ما به دنبال تغییر هستیم؛ تغییر چه؟ تغییر نظام جمهوری؟ آنها ۸ ماه تلاش کردند تا جمهوری اسلامی ایران را به جمهوری دموکراتیک ایران برسانند و این هدف آنها بود. تعداد رأی برای آنها ملاک نبود و پیش‌بینی کرده بودند که در فتنه ۸۸ چه ارگان‌هایی حذف شوند و قانون اساسی چه تغییری کند و… همه این اتفاقات از پیش برنامه ریزی شده بود تا نظام را سرنگون کنند لذا دشمنان از تمام ظرفیت‌های خود بهره گرفتند.

  • ۹ دی تبلور بصیرت و ولایت است

ابوحمزه بیان داشت: در یک چنین شرایط و موقعیت مقام معظم رهبری باید کاری کند حرکت‌های عوامل داخلی در قالب فتنه‌گرها را تبیین کند بدون آن که به مردم لطمه بخورد و انقلاب حفظ شود که هنر مدیریت ولایت فقیه است و مدیریت ایشان در این ۸ ماه بی‌بدیل است.

وی خاطرنشان ساخت: در ۲۹ خرداد بحث سخنرانی مقام معظم رهبری در نماز جمعه تهران را داشتیم که ایشان مرحله به مرحله بصیرت افزایی اقشار جامعه را آغاز کردند. وی افزود: تبلور و تجلی حرکت مقام معظم رهبری در ۸ ماه را در ۹ دی می‌بینیم که همه اقشار جامعه را طی این مدت به خط مقدم دفاع از نظام آوردند ۹ دی تبلور بصیرت و ولایت است. واقعاً مردم ما به رهبری در همه چیز به خصوص در فتنه ۷۸، ۸۸ و ۹۸ مدیونند و برای همین است که اینهمه هجمه علیه ولایت فقیه چه حقیقی و چه حقوقی وارد شده است بنابراین همه جوسازی‌ها و هجوم‌ها بر علیه ولایت فقیه است و این‌هایی که تهمت می‌زنند برای بی‌ثبات کردن این جایگاه است.

ابوحمزه تاکید کرد: اولین و مهمترین مسئولیتی که بر عهده بسیجیان در بخش‌های مختلف است این می‌باشد که باید کاملاً فتنه ۸۸ و ۹ دی را بشناسید که در آن درس و عبرت است بسیاری از بحث‌ها، چهره‌ها، احزاب و گروه‌ها دستشان رو می‌شود در بحث ۹ دی که اینها خیانت کردند که هدفشان نابودی نظام و انقلاب بود.

وی افزود: مقام معظم رهبری می‌گویند فتنه ۸۸ انقلاب را به سراشیبی سقوط پیش برد که هدف آنها نابودی انقلاب اسلامی بود این رأفت اسلامی است که آنها در حصر خانگی به سر می‌برند آیا باید به خاطر وابستگی و دلبستگی به حزب چوب حراج به انقلاب اسلامی بزنید؟

  • لزوم شناسایی عناصر وابسته

ابوحمزه یادآور شد: باید عناصری که وابسته‌اند را بشناسیم و نقش ولایت فقیه را مورد واکاوی قرار دهیم که بسیار مفید است که چگونه باید حرکت و مدیریت کنیم. 

وی گفت: توطئه‌های دشمن را دست کم نگیرید زیرا دشمن، دشمن است آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها، معاندان و دگراندیش‌ها کمر به نابودی جمهوری اسلامی بسته‌اند و به کمتر از این قائل نیستند.

فرمانده سپاه ثارالله کرمان ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند اروپایی‌ها هم چون آمریکایی‌ها قابل اعتماد نیستند؛ آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها در بحث اهداف کاملاً هم عقیده‌اند و در بحث روش‌ها متفاوت عمل می‌کنند.

ابوحمزه بیان داشت: اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها چیزی حدود هزار میلیارد دلار گردش مالی دارند و به همین دلیل آن را رها نمی‌کنند تا ایران را بگیرند بنابراین باید کاملاً دشمن را بشناسید و ریشه‌ها را خوب بشناسید.

  • نان به نرخ روز خوردن را کنار بگذاریم

وی در بخشی از سخنانش به مشکلات استان کرمان اشاره کرد و افزود: برخی می‌خواهند با شاخ و برگ بازی کنند این که فردی مسلمان است اما افکارش این است که همه چیز در اختیار او باشد تصمیم‌گیری، قدرت و تصمیم سازی برای او باشد؛ این ریشه‌ها به فکر و اندیشه و تفکر آنان برمی‌گردد که سنگ بنای این تفکر در دوران سازندگی گذاشته شد آن سنگ بنا در موضوع افکار و اندیشه آنها بود.

ابوحمزه با اشاره به اینکه این افراد تمام هم و غمشان قدرت و ثروت است افزود: در استان کرمان ۱۲۰ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد هستند. آقای فلانی که پول زیادی در این استان دارید جواب این افراد را بدهید؛ هزاران دختر و پسر جوان برای ازدواج پول ندارند و این وضعیت محرومیت جنوب استان است ریشه این مباحث و مسائل در افکار و اندیشه شما است.

ابوحمزه یادآور شد: با پوشش، سبیل برخی‌ها را چرب می‌کنند کارهای خود را می‌پوشانند اما ما دست همه آنها را رو خواهیم کرد و همه باید تلاش کنیم و به همه آگاهی دهیم بنابراین روحیه محافظه‌کاری را از خود دور کنیم و نان را به نرخ روز خوردن را کنار بگذاریم. اگر این روحیه باشد واقعیت‌ها مخدوم می‌مانند و آدم‌های شارلاتان و سوءاستفاده‌چی، سوء استفاده می‌کنند و حق مردم مظلوم خورده می‌شود.

کد خبر 473889

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha